Danoontje kiest voor Shoq

01-06-2022 (12:15) - Bureaus

Danoontje kiest voor creative agency Shoq. Het bureau won het account na een succesvol pitchtraject. Met de aanstelling van het nieuwe bureau wil Danoontje het merk meer gaan laden en kinderen helpen om sterk en gezond op te laten groeien.

Constanza Carrara, Group Brand Manager Kids Essentials NL:  “Bij Danoontje vinden we dat alle kinderen gelukkig en gezond moeten kunnen opgroeien en ontwikkelen. En dat gaat verder dan alleen voeding. Onze missie is een perfecte match met de missie van het Jeugdfonds en Shoq is de ideale partij om dit te communiceren. De strategie, het sterke creatieve concept en de doorvertaling naar alle online assets heeft ons overtuigd de samenwerking aan te gaan”. 

Danoontje & Jeugdfonds

1 op de 11 kinderen in Nederland kan door geldzorgen niet op sport-of muziekles. Daar wil Danoontje wat aan doen. Dit jaar helpt Danoontje honderden kinderen door de contributie te betalen voor deze groep kinderen. Hierdoor kunnen ze toch in clubverband sporten of bij een muziekvereniging.

 De eerste campagne van Danoontje gaat over de lange termijn samenwerking met het Jeugdfonds. Ze trappen de samenwerking af op Internationale kinderdag, 1 juni 2022.

Gelijke kansen geven

Alexander Kosman, Creative director bij Shoq: “In 1985 is Danoontje een iconisch merk geworden door de zin Danoontje Powerrr. Nu 37 jaar later hebben we Danoontje Powerrr een extra betekenis gegeven. Met deze campagne presenteren we de nieuwe Powerrr van Danoontje: De kracht om kinderen gelijke kansen te
geven en te helpen in hun ontwikkeling”. 

 

 


Media

Marketing

Economisch