GoDataDriven verandert in Xebia

05-01-2023 (10:19) - Bureaus

GoDataDriven ondergaat een rebranding, waarbij het bedrijf ook van naam verandert. GoDataDriven was al onderdeel van moederbedrijf Xebia, maar gaat nu ook de naam Xebia en het bijbehorende merk dragen. Met de rebranding van de data- en AI-specialist breiden beide organisaties hun portfolio en internationaal marktbereik verder uit.

GoDataDriven werd in 2013 opgericht, toen al als volledige dochteronderneming van Xebia. GoDataDriven ondersteunt bedrijven om datagedreven te opereren, door hun specialisatie in consultancy en training voor data en AI. Door de re-integratie versterkt Xebia zijn portfolio met AI-strategie, analytics translation, data science, machine learning en AI, MLOps, analytics engineering en training.

Andere regio's

Anand Sahay, CEO Xebia: “Data is een katalysator voor digitale innovatie. GoDataDriven heeft zichzelf gevestigd als data- en AI-adviesbureau in de Benelux. Nu GoDataDriven verder gaat als Xebia, hebben we als organisatie de mogelijkheid om deze unieke expertise en ervaring naar andere regio's te brengen.” Xebia biedt met 6.000 medewerkers verspreid over 18 locaties wereldwijd consultancy, training, diensten en ondersteuning op projecten in verschillende domeinen.

Internationale ontwikkeling

Rob Dielemans, oprichter GoDataDriven: “Ik ben trots op wat we als team hebben bereikt in het afgelopen decennium. GoDataDriven is onderdeel geweest van een internationale ontwikkeling waar data de standaard werd voor moderne bedrijfsvoering. Nu is het tijd om organisaties ook in andere regio’s te helpen om data te verankeren in het DNA. Hiervoor brengen wij onze ervaring naar Xebia, en tegelijkertijd profiteren wij van de expertises van Xebia. Ik ben dan ook enthousiast over onze toekomst met de kracht van de Xebia-merknaam.”

Kennisdeling

Kennisdeling is bij Xebia en GoDataDriven altijd belangrijk geweest. Dit doet Xebia vanuit community gedreven ‘chapters’ die zich wereldwijd steeds verder uitbreiden. GoDataDriven wordt onderdeel van het ‘data chapter’. Dit moet zorgen voor sterke kwaliteit en snelheid van datadiensten binnen Xebia. 

Dezelfde cultuur

Hoewel de naam en logo van GoDataDriven veranderen, blijft de structuur, cultuur en focus hetzelfde. Dielemans: “Wij deelden altijd al dezelfde missie en waarden met Xebia. Door de rebranding kunnen we onze grenzen en doelen verleggen, onze volledige potentie ontketenen en van Xebia wereldwijd een erkende naam in ons vakgebied maken."


Media

Marketing

Economisch