iO - Campus Amsterdam opnieuw Gold Partner bol.com

25-01-2023 (17:29) - Bureaus

Voor het tweede opeenvolgende jaar is door bol.com aan iO – Campus Amsterdam de status van Gold Partner verleend. De voortzetting van deze status in het Partnerprogramma van bol.com is een beloning voor de goede samenwerking en communicatie tussen bol.com en iO op het gebied van marketplaces-services.

Jorge Braun, Business Development Manager Marketplaces, iO - Campus Amsterdam: “Aan de top blijven, is lastiger dan er te komen. Daarom zijn we hartstikke trots op het feit, dat we de Gold Partner-status hebben behouden. De positieve feedback vanuit onze opdrachtgevers en de intensieve samenwerking met de mensen binnen bol.com hebben hier voornamelijk voor gezorgd. Wij kijken ernaar uit om nóg intensiever samen op te trekken in het succesvol ondersteunen van onze opdrachtgevers op het platform van bol.com.”

In het bol.com Partnerprogramma worden jaarlijks ongeveer 40 digital agencies beoordeeld en op grond daarvan voorzien van een Gold, Silver, Bronze of Ambassador status. De beoordeling is gebaseerd op verschillende criteria, zoals hoeveel bol.com-verkooppartners een agency helpt, de expertise op het gebied van advertising en nieuwe partijen, die een agency helpt bij de onboarding op bol.com. Ook meet bol.com de kwaliteit van de digital agencies aan de hand van een pitchdeck en showcases.

Verder is het belangrijk, dat een agency een marketplaces-team met veel expertise heeft om de bol.com-verkooppartners goed te kunnen adviseren en ondersteunen. De gecertificeerde agencies helpen onder meer bij het online brengen van het assortiment, het formuleren van een marktplaatsstrategie, maar ook met zaken zoals advertising, prijsbeleid en het verbeteren van content. Hoe beter de verkooppartners presteren, hoe beter dat is voor de consument. Bol.com profiteert vervolgens van een tevreden koper en verkoper. En dat vertaalt zich weer in hogere klanttevredenheidsscores. 


Media

Marketing

Economisch