Kult&Ace lanceert PACT

15-06-2022 (12:15) - Bureaus

Kult&Ace, gespecialiseerd in jongeren en culture marketing, introduceert een nieuw marketingplatform: PACT. De consument wordt steeds mondiger en invloedrijker. Van cancel culture, #Metoo tot #BLM: merken kunnen niet meer om deze nieuwe dynamieken heen. Vooral de Gen Z en millennial generatie is niet bang zich hierover uit te spreken: twee op de drie jonge consumenten zijn bereid een merk te boycotten als dit niet meedoet aan sociaal-maatschappelijk verantwoord ondernemen. 
 
Toch slaan merken vaak de plank mis wanneer het gaat om het aanspreken van een jonge en diverse doelgroep. Mèlanie Bosveld, oprichter van Kult&Ace: 'Het is tijd voor een nieuwe, inclusieve way of working in de marketingwereld.'
 
Mét je doelgroep samenwerken in plaats van vóór je doelgroep werken: dat is het uitgangspunt van PACT. Want hoe wil je als merk een doelgroep op de juiste manier aanspreken als je niet weet wat er binnen deze doelgroep speelt? Met PACT worden jonge creatieven via research, co-creatie en content betrokken bij het bouwen van merken. Het is een two-way street: enerzijds krijgen merken toegang tot een groot netwerk aan creatieve jongeren en culture shapers. Anderzijds krijgen creatieve jongeren de kans om mee te werken met grote campagnes en hun mening te laten horen. Door in alle fases van het marketingproces een bottom-up benadering toe te passen, staat de – zeer waardevolle - input van jonge creatives ten alle tijden centraal. Dit stelt het merk in staat om relevant te blijven in een sterk veranderende wereld.
 

Cruciale inzichten in een jonge, diverse doelgroep

Terwijl circa de helft van de jongeren in de grote steden al een niet-westerse migratieachtergrond heeft, is onderzoek in deze groep is schaars. Veel grote onderzoeksbureaus zijn niet representatief voor een jonge, grootstedelijke doelgroep en weten bovendien de resultaten vanuit die groep niet goed te duiden. Bosveld: 'Met PACT zijn wij het eerste marketing en research platform dat echt in contact staat met een jong, inclusief publiek en de Culture Shapers hiervan. Veel merken laten kansen liggen door niet goed naar de doelgroep te luisteren of te weinig van hun leefwereld te weten. Door een brede groep aan jonge consumenten en frontrunners te betrekken bij je campagne of product, kan je niet alleen deze groep aan je binden maar ook toegevoegde waarde bieden en zo de toekomst van je merk veiligstellen.'
 

Co-creatie met game-changers

Voor jonge creatieven is PACT een kans te werken met grote merken en innovatieve start-ups. Ze kunnen pitchen op commerciële opdrachten en in contact komen met interessante opdrachtgevers maar ook met Culture Shapers, zoals Guillaume Philibert Chin (Filling Pieces), Cathelijne Blok (Titty Mag), Baba Touré (Hammerfest) en Ron Simpson (The Avocado Show). Deze PACT members hebben jaren ervaring en zijn gespecialiseerd in disciplines als muziek, art, fashion, design, ondernemerschap, activisme en meer. Middels workshops, Q&A's en interviews delen zij hun kennis met de jonge creatieven. Daarnaast kunnen merken deze experts inzetten als consultant of co-creator, waarin zij samen met een team van jonge PACT members aan een case kunnen werken.  

Media

Marketing

Economisch