Lemon Scented Tea slaat de handen ineen met The Forward Club

14-06-2022 (12:37) - Bureaus

Creative agency Lemon Scented Tea en trend agency The Forward Club bouwen op elkaars expertise om trends en brands dichter bij elkaar te brengen. Samen gaan zij merken helpen om sneller en slimmer in te spelen op snel veranderende consumententrends vanuit hun eigen merkverhaal.

Van juli tot november 2022 kunnen merken zich inschrijven voor de gratis 'The Future of Brand Engagement' workshop om kennis te maken met deze nieuwe aanpak. Lieke Dols, managing partner van The Forward Club: "De wereld verandert met de snelheid van het licht en als merk wil je op de hoogte blijven van invloedrijke trends. Tegelijkertijd wil je een consistent en spannend merkverhaal vertellen, maar dat blijkt in de praktijk knap lastig. Het inzetten van trends voor een dynamisch merkverhaal, is iets waar nog weinig merken bekend mee zijn. Samen met Lemon Scented Tea zetten we inspirerende trendinzichten direct om in sterke concepten en ideeën."
 
Gijsbregt Vijn, managing director van Lemon Scented Tea: "Juist op de kruising tussen kansen in de markt en het verhaal van je merk ligt de echte vernieuwing en het concurrentievoordeel. Dat vraagt vervolgens wel om een positionering die zoals wij dat noemen 'flexistent' is. Consistent en flexibel tegelijk zodat je als merk een duidelijke koers vaart en direct kan meebewegen met veranderingen in de markt. Door de samenwerking met The Forward Club helpen we merken razendsnel en op hun unieke eigen manier, in te spelen op de veranderingen in de markt. Ideaal."
 

Inzichten en groeinarratief

Volgens beide bureaus is het bij elkaar brengen van marktinzichten met het groeinarratief van een merk de voorwaarde voor succes. Het groeinarratief brengt de merkbelofte en purpose bij elkaar. Trendinzichten leggen een scala aan kansen bloot om op in te spelen. Zo ontstaat een merk met een sterke eigen drive en een doel voor de toekomst dat altijd relevant is en blijft.
 

Workshop

In de workshop 'The Future of Brand Engagement' kijken trendwatchers naar de belangrijkste trends voor merken en vertalen deze samen met creatieve strategen direct naar actie voor je merk in de vorm van activaties, campagnes en innovatie. Van trend naar brand dus. De sessies vinden plaats op 22 juni, 28 juli, 27 september en 24 november in The Lemon Bar, Korte Prinsengracht 26, Amsterdam. Ook organiseert het nieuwe collectief tijdens deze hele zomer sessies voor marketingteams bij hen op kantoor. Aanmelden voor de gratis workshop of vragen? Mail naar workshop@lemonscentedtea.com.
 

 


Media

Marketing

Economisch