LG Benelux kiest na pitch voor ACT.agency

28-03-2023 (10:31) - Bureaus

LG heeft na een uitgebreide bureaupitch ACT.agency aangesteld als lead agency voor de Benelux. Het bureau, dat tijdens de pitch officieel nog niet bestond (reclamebureau epidemie en contentbureau qontent matters zijn 1 januari 2023 gefuseerd), is verantwoordelijk voor de nieuwe merkstrategie en campagnes voor de verschillende LG-divisies in de Benelux.

Eind 2022 heeft LG een pitch uitgeschreven voor een nieuwe lead agency voor de Benelux. Daaraan deden vier bureaus mee. Na een chemistry meeting en een creatieve brief, koos LG voor de vernieuwende geïntegreerde aanpak van zowel advertising, als content, de concrete benadering én het enthousiasme van het team van ACT.agency.

Kiki Maaskant, Managing Director bij ACT.agency, licht toe: “Als ACT bieden we als één van de weinige, onafhankelijke bureaus van Nederland een model voor advertising en content samen. In plaats van dat adverteerders een mix van bureaus moeten zoeken om een geïntegreerde campagne te ontwikkelen, vinden ze bij ons alles onder één dak. Dat een fantastisch merk als LG inziet dat door de ervaring van een reclamebureau te mixen met de mentaliteit van een always-on contentbureau voor een effectief, relevant en consistent merkverhaal over alle kanalen zorgt is een groot compliment. Dat het werkt blijkt ook al uit de eerste projecten die zijn opgestart.”
 


Media

Marketing

Economisch