Andersom solliciteren bij Randstad

24-05-2022 (16:38) - Campagnes

De rollen zijn omgedraaid. De banen staan te dringen voor werknemers en Randstad Nederland speelt hier met hun nieuwe campagne 'Andersom solliciteren' direct op in. In de eerste campagne die voortkomt uit de nieuwe samenwerking tussen Randstad Nederland en dentsuACHTUNG! staan de banen letterlijk en figuurlijk in de rij.
 
Het is een hot item, de jacht op talent, de enorme krapte op de arbeidsmarkt, en die schaarste levert steeds vaker problemen op voor bedrijven en instellingen. Nog nooit was de verhouding tussen vraag en aanbod zo scheef. Het aantal openstaande vacatures staat momenteel op een recordaantal van 400.000. Iets wat vaak negatief wordt uitgelegd, maar door het door de ogen van de werknemers te bekijken opeens een geweldige kans.
 

Andersom solliciteren

Pim Beekman, Head of Campaigns & Activations bij dentsuACHTUNG!: "In de campagne zien we bedrijven solliciteren bij talent. Het is een leuk en vervreemdend beeld om CEO’s, managers en directeuren in de rij te zien zitten om hun vacature te vullen. Het mooie aan de campagne is dat dit op 23 juni ook echt gaat gebeuren in de vorm van een digitaal event".
 
Nic Huiskes, Directeur Marketing, Communicatie & Intelligence bij Randstad: "de grote interesse in het event op 23 juni, waarop we daadwerkelijk andersom gaan solliciteren, geeft voor ons aan dat deze campagne een schot in de roos is. Afgevaardigden van KLM, KPN, De Belastingdienst, Thuisbezorgd en NS hebben zich direct aangemeld en zullen alles op alles zetten om hun vacatures te vullen met mensen die juist nu de overstap willen maken".
 

Credits

Opdrachtgever: Randstad Nederland
Strategie & Concept & Productie: dentsuACHTUNG!
Regisseur: Beer ten Kate
Productiemaatschappij: Bruut Amsterdam
Media: tv, radio, social, olv, display en een Youtube live-event