AZ-seizoenkaartcampagne: eigen blik op voetbal, clubliefde en lef

27-05-2022 (18:45) - Campagnes

Een vol stadion is voor iedere voetbalclub van vitaal belang. Tegelijkertijd is dat geen vanzelfsprekendheid en daarom probeert het creatieve team van AZ ieder jaar de achterban te raken. Om bestaande seizoenkaarthouders langer te binden en nieuwe te verleiden. Dat gebeurt met een mediacampagne die aansluit bij de eigen merkstrategie.

Vanuit de merkstrategie die branding agency BORN05 heeft ontwikkeld voor en met AZ, is het creatieve team van AZ aan de slag gegaan met de doorvertaling naar de campagne ‘We Play Differently’. Toen de eerste ideeën op papier stonden, is de samenwerking gezocht met FILMMACHT. “Het productiebureau is aangesloten bij de AZ Businessclub en heeft samen met ons de ideeën verder uitgewerkt en de commercials geproduceerd”, zegt AZ’s Marketing & Media-manager Gerald Smith.

De campagne bestaat uit 4 commercials waarin verschillende verhalen worden verteld met ‘We Play Differently’ als uitgangspunt. Meerdere personages laten je zien wat AZ als voetbalclub anders maakt dan de rest. Ware clubliefde, historie, talent, lef: alle verhalen in de commercials belichten vanuit een ander perspectief waar AZ om bekendstaat.

De campagne wordt de komende periode via verschillende digitale kanalen gedeeld met de fans.

 

AZ Alkmaar - We Play Differently from FILMMACHT on Vimeo.