December kan wel een beetje McDonald's gebruiken

02-12-2022 (15:58) - Campagnes

Vandaag gaat de eerste teaser van de nieuwe campagne van McDonald's live. December is de maand van familiediners en kerstborrels: heel gezellig, maar soms voelt een familiebezoek ook wel als een politieverhoor, of een luxe diner als een etiquette-examen. Deze herkenbare situaties staan centraal in de campagne 'December kan wel een beetje McDonald's gebruiken'.

In de virtuele wereld van McDonald's,  'Getaway Island', zijn elke dag games, prijzen en muziek te vinden. Vandaag is in de App een voorproefje - een game - van Getaway Island te vinden. Op 6 december gaat Getaway Island volledig live en zijn ook de eerste TV commercials te zien. Daarna volgen verschillende uitingen en activatiesonline, op de radio, in buitenreclame en op social media. De campagne loopt tot 9 januari 2023.

In de nieuwe december campagne focust McDonald's zich op het creëren van een beleving voor bezoekers van de McDonald's App. In de App opent 'Getaway Island': een virtuele wereld met ondermeer games, muziek, deals en de McDonald's fanshop. Elke dag zijn er vanaf 06.00 uur 's morgens nieuwe games en prijzen in de App te vinden.

Ook zal de McDonald's kersttrui - speciaal ontwikkeld voor deze campagne - in de eerste week te winnen zijn. Bekende artiesten - die later bekend gemaakt worden - geven een show in de 'concert hall' van Getaway Island. Één van deze artiesten maakte een nummer exclusief voor McDonald's, dat in december via de App gelanceerd wordt. Voor de 20.000 McDonald's medewerkers in Nederland heeft de App een eigen onderdeel, 'Crewtopia', met games en prijzen.

Credits

Opdrachtgever: McDonald's
Concept: TBWA/Neboko & TBWA/X
Productie: Vidiboko, Holy Fools, 51North, Colorbleed, Massive Music, Spinnin' Records en Make 'em Say
Media: OMD (paid) en DDB Unlimited (owned)
PR: Coebergh Communicatie & PR