Defensie lanceert superhelden actietrailer voor de bios

15-11-2022 (16:22) - Campagnes

In de bioscoop is een bijzondere Defensie wervingscommercial te zien. Defensie zet de bioscoopbezoeker op het verkeerde been door een eigen movietrailer te lanceren. Maar dan met een afloop die je niet verwacht.

Defensie komt met de boodschap dat je geen superheld hoeft te zijn om iets te betekenen. Door scherp in te spelen op het medium trekt Defensie met deze bios-only commercial de aandacht naar zich toe.

Olger Ypma, creative bij Steam: “De commercial is te zien in het trailerblok met nieuwe actiefilms en dus niet tussen de reguliere bioscoopreclame. De audio is in Dolby Atmos, de effecten die daarmee mogelijk zijn, zorgen ervoor dat je als bezoeker letterlijk je stoel uit getrild wordt.”

Generatie D

Vanaf april dit jaar richt Defensie zich met een nieuwe wervingscampagne op jongeren met de juiste mindset, kortweg ‘Generatie D’; mensen zoals jij die bereid zijn hun nek uit te steken voor een ander.

Majoor Martin Tennekes, campagnemanager bij Defensie: ”We willen met de actietrailer laten zien dat ook gewone mensen iets kunt betekenen voor de samenleving. Daarmee maken we het werken bij Defensie toegankelijker voor een groter publiek”.

Credits

Ministerie van Defensie: Paul Klaessen, Martin Tennekes, Lex van Engelen
Steam: Olger Ypma, Patrick Wijnhoven, Carola van Beek, Mariska van den Belt, Ingrid Bauhuis
Director / Designer: Rogier Hendriks
VFX & Animation: The Outpost
Music & Sound: ECHOLAB / Posta
Mediabureau: Initiative Media 

Defensie | Generatie D - In a world (no subs) from Steam on Vimeo.