Groendus stapt in bad met Nicolette Kluijver voor transparantie over energiemarkt

14-06-2022 (10:43) - Campagnes

Nicolette Kluijver spreekt zakelijke beslissers aan vanuit een bubbelbad. Met de campagne creëren Groendus en Nicolette bewustwording dat de energiemarkt niet transparant en groen genoeg is. Bovendien roepen ze zakelijk Nederland op om het heft in eigen hand te nemen en aan boord te springen van de energietransitie.

Geïnspireerd op een bekende scène uit de filmklassieker The Big Short stapte Nicolette in een bubbelbad. Daar geeft ze uitleg over de uitdagingen die de energietransitie met zich meebrengt. Nicolette: "Het energienetwerk loopt vast, zonnepanelen worden uitgezet als de zon te veel schijn en groene stroomcertificaten blijken een stuk minder groen dan ze lijken. Terwijl de gas- en kolencentrales intussen op volle toeren blijven doordraaien. Dat gaat lekker zo! We moeten nú veranderen. Voor een leefbare planeet, maar ook omdat verduurzamen vaak eenvoudiger en zéker lucratiever is dan de meeste bedrijven denken."

Groendus grijpt met deze campagne op een opvallende manier de aandacht voor de energietransitie. Een onderwerp dat doorgaans als complex en ver-van-mijn-bed-show wordt gezien. Groendus CEO René Raaijmakers: "We kijken in de koplampen van een naderende crisis. Onduidelijkheid, complexiteit en verkeerde beloftes over duurzame energie houden velen van ons in de wachtstand. Daarom zijn we blij dat Nicolette Kluijver voor ons het bubbelbad instapte en zakelijk Nederland wakker schudt."
 

In bad met

Op de campagnepagina groendus.nl/inbadmet zie je hoe Nicolette in bad stapt. Hier legt ze ook de termen energietransitie, GvO’s en netcongestie uit. Zo wordt voor iedereen duidelijk wat er mis is met het huidige, fossiele energiesysteem. Met die kennis kunnen er stappen gemaakt worden richting een nieuw, écht duurzaam energiesysteem. De campagne is ontwikkeld door Imagine People.