Gut New York achter Hallloweencampagne 'It Ha-Ha-Has to be Heinz'
'Heinz Smiles', gemaakt in samenwerking met Gut New York, speelt in op het inzicht dat Heinz fans helemaal voor Heinz gaan (tatoeages, bruiloften... noem maar op) en zonder enige vorm van schaamte een beetje rommelig doen, de status quo uitdagen en in het algemeen de etiquette tarten voor de geweldige smaak van Heinz.
In drie advertenties zijn drie vraatzuchtige fans te zien met Heinz Tomato Ketchup over hun gezicht gesmeerd, waardoor hun glimlach wordt overdreven en hun alles "verterende liefde" voor Heinz wordt benadrukt. Omdat het zo goed smaakt.
Hannah Winterbourne, Heinz Lead for Europe and Pacific Developed Markets: "We weten dat als het om Heinz gaat onze fans er helemaal voor gaan om de ‘best smakende’ ketchup te krijgen, zelfs als ze daar een rood gezicht van krijgen. Met dit als inspiratie hebben we een cultureel moment gekraakt door onze eigen Heinz-persoonlijkheid en ons gevoel voor humor te gebruiken om iets eenvoudigs te creëren dat de geweldige smaak van Heinz uitdraagt en onze fans probeert te vermaken. We hopen deze Halloween een onverwachte glimlach op de gezichten van mensen te toveren."
De advertenties gaan vergezeld van de woorden 'It Ha-Ha-Has to be Heinz' als eerbetoon aan het wereldwijde merkplatform 'It Has to Be Heinz' dat vorig jaar is gelanceerd en dat heeft bijgedragen aan een wereldwijde groei van Heinz met +12%.
Lucas Bongioanni, Chief Creative Officer, GUT New York: “Heinz Smiles' gaat over het versterken van de irrationele liefde van mensen voor Heinz binnen dit moment in de popcultuur. Die rommelige ervaring van ketchup die over je gezicht wordt gesmeerd was de perfecte manier om contact te maken met consumenten wereldwijd en een gesprek op gang te brengen. We zijn er trots op dat het eerste werk van GUT New York zo'n iconisch merk opwaardeert door het tijdloze met het actuele te mengen. En we zijn dankbaar dat we dappere klanten hebben die ons team vertrouwen om deze kansen te zien en dappere creativiteit te leveren.”
De multimarktcampagne wordt ondersteund door het in-house bureau 'The Kitchen'.