Happy Horizon achter nieuwe wervingscampagne Stichting Takecarebnb
Happy Horizon is de maker van de nieuwe wervingscampagne voor Stichting Takecarebnb. Onder het motto ‘Ruimte gezocht in je hart en in je huis’ worden gastgezinnen gezocht, die vluchtelingen met een verblijfsvergunning een tijdje in huis nemen. Daarmee wil de organisatie een vliegende start in onze samenleving realiseren.
Door voor een periode van (minimaal) drie maanden bij een Nederlands gezin te wonen, vinden statushouders soepeler hun weg in de Nederlandse taal en cultuur. Ze krijgen eindelijk de rust en ruimte om hun nieuwe leven op te bouwen, passend werk of studie te vinden en een netwerk op te bouwen.
Werelden verbinden
In veel huishoudens is ruimte over - bijvoorbeeld omdat de kinderen de deur uit zijn. Takecarebnb merkt dat steeds meer mensen graag iets goeds willen doen met die ruimte. In de zoektocht naar een optimale match wordt vooral gelet op gelijkwaardigheid, aldus Nathanya van Lith, die per 1 oktober is aangetreden als nieuwe directeur. “Wat mij zo aanspreekt aan Takecarebnb is dat de betrokkenen iets van elkaar kunnen leren en vooroordelen verdwijnen. We verbinden werelden."
In de nieuwe campagne staat de zoektocht naar ruimte centraal. Maar dan wel in je hart en in je huis, benadrukt account manager Veerle Walrave van Happy Horizon Non-profit. “Uit alle verhalen merk je hoeveel voldoening het geeft om mensen wegwijs te maken in onze samenleving. Hoeveel je ervoor terugkrijgt als je je hart open durft te stellen.“
De campagne bestaat onder andere uit print, social media en video’s met ervaringsverhalen en is sinds half september live.