Monks lanceert campagne voor Pink Ribbon
Monks kondigt de lancering aan van de nieuwe Pink Ribbon campagne voor de borstkankermaand. Deze jaarlijkse terugkerende campagne staat dit jaar in het teken van "De Armband die Blijft Omarmen". Dit concept laat zien hoe we vrouwen met borstkanker kunnen steunen en omarmen.
De campagnevideo maakt gebruik van beelden uit het echte leven van patiënten, mensen die leven na kanker en hun dierbaren. En is muzikaal ondersteund door een nummer van Zoë Livay (Warner Music). Zoë is een Nederlandse zangeres die bekend staat om haar soulvolle stem waarmee ze veel mensen weet te raken. Het nummer, "Winnaar Van De Tijd", weerspiegelt de moed, liefde en hoop van mensen die geraakt zijn door borstkanker. Livay's samenwerking met Pink Ribbon zorgt ervoor dat de campagne een uniek geluid heeft dat aanslaat bij een breed publiek.
De 360 graden campagne is in oktober te zien op diverse kanalen. Van digitale out-of-home (DOOH) schermen, social media tot een bioscoop commercial, en is gericht op de verkoop van de Pink Ribbon Armband waarmee je bijdraagt aan borstkankeronderzoek.
In Nederland krijgt 1 op de 7 vrouwen borstkanker. Pink Ribbon is er speciaal voor al deze vrouwen. Ze halen geld op voor projecten en onderzoek om borstkanker te voorkomen en om het beter te kunnen behandelen. Daarnaast wordt er alles aan gedaan om het leven na borstkanker zo prettig mogelijk te maken.
“We zijn trots op deze rakende campagne. In deze campagne kun je zien dat borstkanker veel mensen raakt in Nederland. Met het dragen van de Pink Ribbon Armband kun je laten zien dat je vrouwen met borstkanker steunt.” - Indira Balgobind, Brandmanager van Pink Ribbon Nederland.
Radha Pleijsant, Associatie Creative Director van Monks Nederland: “Borstkankerbewustzijn is een zaak die ons nauw aan het hart ligt. We wilden een campagne creëren die niet alleen geld inzamelt voor deze belangrijke zaak, maar ook echt raakt en tot actie inspireert. De samenwerking met Zoë Livay, en haar nummer voor deze campagne, heeft een diepere laag toegevoegd die de boodschap verder versterkt. We geloven dat deze campagne een blijvende indruk zal achterlaten en mensen zal herinneren aan de kracht van gemeenschap en steun.”
Nu de Borstkanker Bewustzijnsmaand van start gaat, nodigen Monks en Pink Ribbon iedereen uit om deel te nemen, te delen en belangrijk borstkanker onderzoek te blijven steunen.
Credits
Klant: Indira Balgobind, Lonneke Fokke, Annick Severins
Bureau: Monks
Creatie: Radha Pleijsant, Purva Michaels, Natalia Derechin, Robert van der Lans
Strategie: Sadie DeMaioribus, Sara Vuorio
Account: Caitlin Veen, Marcella Beekman
Post-Productie: Guy Brüggemann
Muziek: Zoë Livay
Montage: Esther van Rijnen