Nieuwe campagne voor bestemming Nederland van start

20-07-2022 (07:00) - Campagnes

Het Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen (NBTC) gaf op 23 juni het officiële startsein voor de campagne 'Bring Yourself' in België en Duitsland.
 
Op het centraal station van Antwerpen en Mönchengladbach kregen voorbijgangers de mogelijkheid om spontaan in de trein te springen naar Nederland. Met een hologram van bekende en minder bekende Nederlanders werden Duitsers en Belgen geïnspireerd met het rijke aanbod van de bestemming Nederland. Twee Belgische koppels en een Duits koppel zijn uiteindelijk naar Den Haag, Eindhoven en Flevoland afgereisd voor een programma vol verrassingen.
 

 

Bring yourself. We’ll do the same.

Met de campagne zegt NBTC: hoe meer jij jezelf bent en van jezelf laat zien, hoe meer wij jou kunnen bieden en verrassen. Dat maakt jouw bezoek mooier, rijker en waardevoller. Charel van Dam, Manager Marketing NBTC: "Met deze campagne maken we van Nederland een bestemming voor bezoekers die zich voor even écht onderdeel willen en mogen voelen van onze samenleving. We willen in deze fase zo veel mogelijk mensen raken, inspireren en aandacht krijgen voor Nederland als bestemming met behulp
van krachtige portretten van inwoners, ondernemers of lokale helden die een sterk beeld van Nederland geven op internationaal niveau."

Het uiteindelijke doel is om waardevolle bezoeken te stimuleren. In deze fase vertelt NBTC de verhalen die van belang zijn voor de bestemming Nederland en de overkoepelende positionering: 'Solving global challenges together in an open
inventive & inclusive way'. Dit doet NBTC in 2022 door het jaar rond verhalen te vertellen rondom drie thema’s: Greener Cities, Cycling Lifestyle en Dutch Design. De campagne is opgezet in samenwerking met creative agency DAWN.

 

De actie was een samenwerking tussen Deutsche Bahn (DB), The Hague Marketing Bureau, Eindhoven365, Almere City Marketing, Visit Flevoland, Floriade Expo 2022 en NBTC.