Popcorn Stories lanceert artistieke campagne om 'Cleaning Artists' te werven

02-06-2022 (13:08) - Campagnes

Perfect gevouwen lakens, streeploze ramen en kranen die glimmen als een spiegel. Goed schoonmaken is niet zomaar een taakje. Goed schoonmaken is een kunst. Daarom wordt er in de nieuwe campagne voor schoonmaakbedrijf Check in Cleaning niet gezocht naar schoonmakers, maar naar Cleaning Artists.
 
Check in Cleaning wil met deze campagne het schoonmaak beroep een podium geven en waardering uitspreken voor de mensen die op de achtergrond keihard werken. Een broodnodige originele invalshoek in een markt waar, zoals we nu zo vaak horen, het personeelstekort nijpend is.
 
In de bijbehorende video met de treffende titel 'de schone kunsten' maakt de hoofdpersoon een kleurrijke ruimte schoon door middel van een artistieke dansroutine.
 
Michan Tolman, Creative Director van Popcorn Stories: "Toen Check in Cleaning bij ons aanklopte, vroeg ik mij eerst af of we wel een match waren. Na één gesprek met Ellen was me echter meteen duidelijk dat we het vertrouwen en alle mogelijke creatieve vrijheid kregen om de 'Schone Kunsten' campagne te bedenken."
 
De campagne ‘De Schone Kunsten’ draait vanaf 1 juni out of home in het metronetwerk van Amsterdam en online.
 

Credits

Klant: Check in Cleaning
Bureau: Popcorn Stories
Productie: Popcorn Stories
Regisseur: Frits Marchand
Executive producer: Michan Tolman
Producer: Erin Tuik
DP: Menno de Geest
AC: Bart Vijfhuizen
Gaffer: Ruben Wijnheimer
Post-productie: Popcorn Stories
Choreografie: Christopher de Gast & Jasmine Jonell