Porsche geeft vervolg aan succesvolle Tour of Legends activatie

14-06-2022 (11:13) - Campagnes

Porsche staat voor ultiem rijplezier. Daarom introduceerde het sportwagenmerk vorig jaar de Tour of Legends: een activatie met als doel om alle Porsche eigenaren in Nederland erop uit te laten gaan met hun Porsche. Na een succesvolle eerste editie gieten Porsche en dentsuACHTUNG! Tour of Legends dit jaar in een nieuw jasje. Geïnspireerd op de meest bekende endurance race in de motorsport, de 24 uur van Le Mans, introduceert Porsche dit jaar de 24H van Nederland.
 
Bestaande uit zes rijroutes van elk vier uur, ontdekken Porsche rijders met De 24H van Nederland de mooiste rijderswegen van het land. De routes worden net als vorig jaar aangeboden als digitale download of als fysieke box met routeboekjes. Porsche eigenaren kunnen de routes op de landingspagina unlocken met hun kenteken en contactgegevens. Voor Porsche direct een manier om in contact te komen met voor hen nog onbekende Porsche eigenaren.
 
"Porsche eigenaren beginnen het format te herkennen en er naar toe te leven. De reacties en resultaten vorig jaar waren zo positief, dat we besloten hebben er een terugkerend programma van te maken", aldus Anne Pellekoorn, Brand Marketing Manager bij Porsche Nederland.
 
De 24 uur van Le Mans - die het afgelopen weekeinde weer plaatsvond - heeft de afgelopen decennia aan de wieg gestaan van vele innovaties en overwinningen voor Porsche. Deze rijke geschiedenis maakte de 24 uur van Le Mans een mooi haakje voor de invulling van de rij-activatie. Wat deze race zo bijzonder maakt, is dat deze in 24 uur verreden wordt en dus alle fases van een dag doorloopt. "Dit gegeven is de inspiratie geweest voor het design van de campagne en de routeboekjes. Elk dagdeel kent zijn unieke kleuren in de lucht, uitdagingen en hoogtepunten. Dit hebben we terug laten komen in elk van de routeboekjes", vertellen Rita Lopes van den Broek en Bex McNally, senior creatief team bij dentsuACHTUNG!.
 

Credits

Concept & Strategie: dentsuACHTUNG!
Productie campagne: dentsuACHTUNG!
Productie boekjes: Gemini Design
Media: GroupM
Website: 51North & dentsuACHTUNG!