Stop calling your dad

14-09-2022 (13:14) - Campagnes

Na een pitch voor een nieuw ‘full service marketingbureau’ heeft Dremel (onderdeel van Bosch) gekozen voor Accenture Song. In het eerste werk voor de producent van high-speed roterend gereedschap doet het de oproep: ‘stop calling your dad’.
 
De eerste campagne die het Amsterdamse bureau en Dremel samen maakten richt zich op millenials en Gen Z. Wat doen zij als er iets in huis moet gebeuren? Precies: ze pakken hun telefoon, en schakelen hulp in. In de korte films zien we twee typische dads, bepakt en bezakt met een bouwkeet aan gereedschap, die hun kinderen komen redden. Gegeneerd nemen zij de hulp in ontvangst. Dat kan anders: 'stop calling your dad', zegt het merk, en doe het gewoon zelf. Met Dremel.
 
Voor Dremel is het belangrijk om de jongere generatie te empoweren om dat wat belangrijk is in eigen handen te nemen en vertrouwen te creëren. De campagne bestaat uit verschillende online en social videos, posts en banners en is live in onder andere het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Duitsland, Nederland en België. 
 

Credits

Klant: Gul Altuntac en Tessa van Nunen
Strategie: Gijs de Bruijn en Erik de Ruiter
Creatie: Leo van Oss en Nick Maas
Account: Lisa Been en Sammy-Jo Heijdra
Media: Eva Schoon en Michiel Zwama
Design en Development: Tom Hoofs, Britt van Oenen en Dave Tervoort
Productie: Studio Beng Beng