TBWA campagne voor Fonds Gehandicaptensport van start

02-06-2022 (11:04) - Campagnes

De donatiecampagne van Fonds Gehandicaptensport is van start gegaan met het thema: 'We zijn niet beperkt, we worden beperkt', ontwikkeld door Creative Agency TBWA\NEBOKO. De 1,7 miljoen mensen met een beperking worden, voordat er ook maar een sportieve uitdaging kan worden aangegaan, geconfronteerd met maatschappelijke barrières. Complexe regels met betrekking tot financiële tegemoetkoming zorgen dat sporten of bewegen voor mensen met een handicap bijna onmogelijk wordt.

Met de lancering van deze opvallende en krachtige donatiecampagne wil Fonds Gehandicaptensport laten zien dat sport voor iedereen toegankelijk moet zijn. En dat de uitgangspunten aan de start voor iedere sporter gelijk moeten zijn. Om dát te kunnen realiseren en daarmee de sportparticipatie voor mensen met een beperking te verhogen is het doel van deze campagne om zoveel mogelijk donaties op te halen zodat sport voor iedereen eerlijk wordt.
 

Samenwerking

TBWA\NEBOKO heeft in de afgelopen maanden deze opvallende en krachtige campagne voor Fonds Gehandicaptensport gemaakt. Samen met mediabureau dentsu Benelux, productiehuis CZAR Amsterdam (regisseur Philip de Longh), Creative Production Studio Ambassadors, Sonic Branding bureau Amp en fotografenduo Chris en Marjan, hebben ze afgelopen januari de handen ineengeslagen. Een unieke samenwerking, waarbij alle partijen belangeloos hun creativiteit, expertise en contacten in medialand inzetten om Fonds Gehandicaptensport beter op de kaart te zetten en zo de sportparticipatie voor mensen met een beperking te verhogen.

Vanaf 1 juni 2022 zal de campagne 'We zijn niet beperkt, we worden beperkt' en de bijbehorende offline en online uitingen zichtbaar zijn voor het Nederlandse publiek op de buitenkant van de Ziggo Dome, via televisie, online, social, print en out-of-home.