Recordbedrag voor startup met vrouwelijke founders: We Are Eves haalt 4 miljoen op

24-05-2022 (09:43) - Economisch

Het eerste cosmetica-platform voor eerlijke product reviews, We Are Eves, heeft in haar Seed investeringsronde 3 miljoen euro opgehaald, waarmee We Are Eves uitkomt op 4 miljoen euro investeringskapitaal in minder dan drie jaar tijd. Dit is een recordbedrag voor een startup met vrouwelijke founders in Nederland. We Are Eves, dat meer dan 1,5 miljoen views per maand heeft en op het punt staat internationaal op te schalen, trekt grote aandacht van nationale en internationale (tech)investeerders. Daarnaast binden grote namen in de cosmetica wereld zich aan We Are Eves als partner.
 
In het afgelopen jaar heeft We Are Eves sterke partners binnengehaald zoals internationale leiders van de beautywereld waaronder L’Oréal, Coty, LVMH, Shiseido Group, merken zoals Kylie (Kylie Jenner), Paula’s Choice, Benefit, Dermalogica, L’Oreal Paris, Max Factor en vele anderen.
 
Esther Leloux, CEO en Co-Founder van We Are Eves: "Ons business model is B2B, wij helpen onze partners, beautymerken, om de ervaring van hun klanten te personaliseren en verkopen te verhogen. Onze partners begrijpen de waarde van de onafhankelijke en eerlijke We Are Eves content en zien conversie verhogingen van soms meer dan 400%, verhogingen in order value van ruim 10% en verbeteringen van de 'Return On Ad Spend' tot wel 150%. Ik ben enorm trots op ons portfolio van leidende beautymerken die het lef hebben om transparant te zijn over hoe goed hun producten werken."
 

Investeerders

Nieuwe en bestaande investeerders participeren in deze financieringsronde van We Are Eves. De nieuwe investering werd geleid door een Nederlands 'family office'. Andere nieuwe investeerders in deze ronde zijn onder andere Nicolaj Reffstrup (Founder van high-end sustainable fashion brand Ganni), Joanna Invests en Vivino CEO & Founder Heini Zachariassen; "Ik zie veel overeenkomsten tussen Vivino en We Are Eves en ben zeer onder de indruk van hun cijfers in dit vroege stadium. Ik ben verheugd om de oprichters te ondersteunen waar ik kan met mijn kennis op het gebied van technologie en schalen van het bedrijf in andere landen. De beautyindustrie is bijna twee keer zo groot als de wijnindustrie, dus voor mij was het vanaf het begin duidelijk dat dit een geweldige investeringskans is."
 
Eerdere investeerders bevestigen ook het vertrouwen in We Are Eves door opnieuw mee te investeren. "De missie van We Are Eves is een disruptieve en gewaardeerde missie in een industrie die vaak over het hoofd wordt gezien door de investor community. Maar met meer dan 1,5 miljoen reviews die elke maand bekeken worden en de driecijferige organische groei in gebruikersactiviteit, is het duidelijk dat consumenten begrijpen en steunen wat We Are Eves wil bereiken. We staan nog maar aan het begin van deze reis en kunnen niet wachten om te zien waar dit naartoe gaat." aldus Tamara Obradov, partner bij Tablomonto Ventures. Tablomonto is samen met Hearstlab, een fonds uit New York dat zich richt op tech startups die geleid worden door vrouwen, een investeerder van het eerste uur.
 

Snelle groei

We Are Eves, gelanceerd in 2019, groeide het afgelopen jaar opnieuw meer dan 400%. De nieuwe kapitaalinjectie wordt gebruikt om de snelle groei van het platform te versterken. Zo ligt de focus op het verder laten groeien van de ‘Monthly Active Users’ en de uitbreiding in Europa. We Are Eves is momenteel live in vijf landen. Leloux: "Niet alleen de financiële injectie van onze nieuwe investeerders maar ook de kennis en ervaring van het investment team dat we om ons heen verzameld hebben, maakt het mogelijk om ons product naar het volgende niveau te brengen. We zullen het voor onze nu al meer dan 2 miljoen actieve users nog makkelijker maken rijke content te delen en dankzij AI precies het juiste product voor hen persoonlijk te vinden én te shoppen. We zien veel kansen aangezien we dankzij de unieke content van de community nu al ruim 80% van onze bezoekers We Are Eves organisch en dankzij positieve aanbevelingen weet te vinden. Ook volgen we de ontwikkelingen van Web 3.0 en NFT’s op de voet."
 

Lipstick effect

Investeerders in de beauty industrie maken zich minder zorgen over de huidige recessie aangezien de beauty industrie in de historie altijd vrij resistent is gebleken tegen mindere tijden. Dit heeft alles te maken met het economische 'lipstick effect'. In een recessie besteedt men minder aan grote luxe producten en diensten maar kiest men juist voor kleinere luxe aankopen zoals make-up en cosmetica.

Bureaus

Media

Marketing