Barilla viert Mikaela Shiffrin's overwinning met bijzondere pasta

13-03-2023 (13:03) - Marketing

Olympisch Goud medaillewinnaar Mikaela Shiffrin won afgelopen zaterdag haar 87ste wereldkampioenschap skiën. Hiermee verbrak ze het wereldrecord van 86 overwinningen dat al 34 jaar werd gehouden door de Zweedse skikampioen Ingemar Stenmark.

In de afgelopen twaalf jaar is Shiffrin gesponsord door Barilla, dat nu samen met creatief en strategisch bureau Publicis Italy/Le Pub een limited edition pasta uitbrengt om haar overwinning te vieren. 

Met de slogan 'greatness starts with a great recipe' brengt Barilla 87 speciaal ontworpen pastaverpakkingen uit met daarin pasta in de vormen van 8 en 7. Het eerste pak zal aan Mikaela geschonken worden, de andere 86 zullen geveild en verkocht worden via het Charity Stars platform. Alle opbrengsten van deze verkoop gaan naar  Food for Soul, een non-profit opgericht door de chef Massimo Bottura om honger en voedselverspilling onder de aandacht te brengen. 

Filmcampagne

Naast het uitbrengen van de limited edition pasta, brengt Barilla ook de filmcampagne #ASignOfLovein87Seconds uit samen met Publicis Italy/Le Pub, om de sterke band tussen Mikaela en het pastamerk te laten zien. Ook haar weg naar succes en dedicatie aan haar carrière zijn in de film te zien, en wordt verwezen naar de community die haar hierin steunt. 

 


Bureaus

Media

Economisch