Bruut Amsterdam lanceert nieuwe merkidentiteit

19-07-2022 (12:41) - Marketing

Productiemaatschappij Bruut Amsterdam presenteert een nieuwe merkidentiteit: 'Makers van de verhalen die raken'.
 
Hiermee positioneert het bedrijf zich als de nummer een productiepartner van bureaus en merken die willen opvallen vanuit de inhoud. Een nieuwe tagline, een ander design en een driekoppig MT markeren de start van de nieuwe fase waarin het bedrijf zich bevindt. Een fase die is gericht op het vertellen van krachtige verhalen.
 
Bruut Amsterdam heeft de afgelopen jaren een sterke groei doorgemaakt. Het bedrijf heeft zich met name tijdens de coronaperiode ontpopt tot een ambitieus productiehuis voor merken en bureaus met impactvolle campagnes. Om die reden heeft Bruut Amsterdam een nieuwe merkidentiteit ontwikkeld die aansluit bij zijn nieuwe waarden: een die focust op verhalen die ertoe doen. Bruut Amsterdam zet in op het produceren van verhaalgedreven commercials, waarbij het productiehuis meedenkt over hoe de boodschap consistent en krachtig kan worden verteld. Het bedrijf houdt daarvoor in het productieproces rekening met alle verschillende touchpoints en fases van de campagne.
 

Time is precious

De nieuwe positionering van Bruut Amsterdam is gestoeld op het idee dat tijd waardevol is, en dat verhalen een waardevolle tijdsbesteding moeten zijn voor de consument. "Dat zijn de verhalen die inspireren, emoties losmaken en bovenal authentiek zijn", zegt Deniz Alkaç, oprichter van Bruut Amsterdam. "Verhalen moeten waarde toevoegen, niet alleen iets van je vragen. Dat geldt ook voor reclame en merkverhalen", aldus Alkaç. "Maar een verhaal dat raakt is méér dan de inhoud alleen. Het moet op een krachtige en effectieve manier worden verteld. Bruut Amsterdam helpt daarbij." Het bedrijf werkt daarvoor samen met zowel opkomende als bekende regisseurs.
 

Geïntegreerd produceren

Bruut Amsterdam onderscheidt zich door alle campagne-uitingen uit één geïntegreerde productie te vervaardigen: tv-commercials, online video’s en fotografie. Dat komt de consistentie van een campagne ten goede, stelt Alkaç. "Er zijn vaak verschillende productiehuizen betrokken bij één campagne. Soms zijn de campagne-uitingen daardoor niet helemaal in lijn met elkaar. Door geïntegreerd te werken, is dat verleden tijd."

Bureaus

Media

Economisch