Fitzgerald introduceert Purpose Programs

20-07-2022 (15:36) - Marketing

Fitzgerald, een Ace bureau, organiseert ieder jaar het Fitzgerald Initiative: een kennis- en inspiratie-event dat de brug slaat tussen merken, nonprofits en NGO’s.
 
Om de kruisbestuiving tussen deze werelden verder te stimuleren introduceert het bureau een nieuwe propositie: Purpose Programs. Deze dienst verbindt de corporate wereld, NGO’s en maatschappelijke instellingen.
 
Purpose Programs worden ontwikkeld voor merken die stappen maken met maatschappelijk verantwoord ondernemen en op zoek zijn naar manieren om hier impact mee te maken, (nieuwe) doelgroepen te bereiken en zichtbaarheid te creëren. Binnen de dienst wordt een maatwerkstrategie ontwikkeld en een samenwerkingsproject opgezet tussen het merk en een NGO, goed doel, nonprofit of stichting om samen maatschappelijke impact te maken.
 
De nieuwe propositie speelt in op de trend dat bij beleidsmakers én corporates het groeiende besef ontstaat dat - na jaren van individuele pogingen - samenwerken over de gehele keten de enige manier is om écht impact te maken. 
 
‘Deugen is voor bedrijven bijna hygiëne geworden. Samenwerken om te versnellen zie je bijvoorbeeld in de Green Deal van Timmermans. Én aan de houding van de top van het bedrijfsleven. ‘We kunnen het niet alleen’ aldus Shell, Unilever en DSM onlangs op nationale tv(bron). Het implementeren van zo’n nieuwe coöperatieve koers is voor organisaties van zo’n omvang alleen makkelijker gezegd dan gedaan. Purpose Programs helpen hierbij. Daarmee kijken we vanuit een communicatieperspectief naar impactvolle samenwerkingen en helpen die opzetten,’ aldus Dorien Kuiken, Managing Director bij Fitzgerald.

  


Bureaus

Media

Economisch