Handig: whitepaper DDMA over social measurement

01-11-2022 (11:06) - Marketing

Branchevereniging DDMA heeft een whitepaper uitgebracht om marketeers te helpen bij het meten van de impact van social media campagnes.

Adverteren op social media is voor veel bedrijven onmisbaar geworden in hun marketingstrategie. Met als doel marketeers te ondersteunen bij het doormeten van de resultaten van campagnes op social media, publiceert DDMA in samenwerking met de DDMA Commissie Social Media het whitepaper ‘Alles over Social Measurement’. In dit whitepaper lichten experts uit de DDMA Commissie Social Media de verschillende measurement solutions toe binnen de verschillende platformen die bedrijven op dit moment kunnen inzetten.

Vragen

De volgende vragen worden in de whitepaper beantwoord:

- Hoe meet je nu precies de impact van al die campagnes?
- Hoe verzamel je inzichten om je resultaten naar een (nog) hoger niveau te tillen?
- Hoe kom je er nu achter wat social-media-campagnes écht bijdragen aan bedrijfsresultaten?
- Was je retargeting-doelgroep niet ook geconverteerd zónder jouw campagne?
- Is jouw merk nu echt meer top-of-mind door zichtbaarheid op social media?

Oplossingen

De oplossingen die in het whitepaper worden behandeld, zijn afkomstig van Meta, Pinterest, Snapchat, Twitter en LinkedIn. Het whitepaper is een ‘levend’ document waar in de toekomst nieuwe meetoplossingen en platformen aan worden toegevoegd als de Commissie dat nodig vindt. 

Kennis versnipperd

Dionne van Dijk, lid DDMA Commissie Social media en Head of Social Advertising bij Accenture Song: ‘Iedere Paid Social Specialist weet dat social platformen ieder oplossingen bieden om het effect van campagnes te meten. Deze kennis lag echter versnipperd bij ieder platform opgeslagen. Met dit whitepaper hebben we alle oplossingen in één overzichtsdocument samengevat, inclusief een oplossing om je activiteiten over alle kanalen heen goed in kaart te kunnen brengen. Dat is immers het einddoel.’

Bekijk hier de whitepaper.


Bureaus

Media

Economisch