LGBTQ+ publiek ziet streaming content als meest inclusief

23-06-2022 (10:19) - Marketing

Nielsen heeft haar 2022 LGBTQ+ Diverse Intelligence Series-rapport gepubliceerd. Uit 'Seeking Authenticity: A View of International LGBTQ+ Media Perceptions' blijkt dat LGBTQ+ respondenten vinden dat streaming content het meest inclusief is voor hun identiteitsgroep in vergelijking met andere mediaplatforms.
 
Gemiddeld 69% van het wereldwijde LGBTQ+ publiek zegt te geloven dat er inspanningen worden gedaan om de inclusiviteit in media te verbeteren, maar 27% gelooft dat het niveau van inclusiviteit niet is veranderd en een klein percentage is van mening dat de inclusiviteit de afgelopen jaren is afgenomen.
 

Inclusiviteit

Uit het rapport, gebaseerd op een enquête onder bijna 5.500 mensen in de VS, Canada, Mexico, Italië, Duitsland, Frankrijk, Brazilië, Spanje en het Verenigd Koninkrijk in 2021 en het eerste kwartaal van 2022 en ondersteund door Dynata, blijkt dat LGBTQ+ mensen gemiddeld 10% meer kans hebben om streamingdiensten als het meest inclusieve mediaplatform te zien en 5% meer kans hebben om sociale media als meer inclusief te zien, vergeleken met respondenten zonder LGBTQ+ identificatie. Volgens het rapport verwacht de LGBTQ+-gemeenschap dat de media-industrie en de merken die deze industrie ondersteunen een meer accuraat beeld geven van LGBTQ+-mensen. Het vermijden van stereotypen en het bieden van meer authentieke/realistische weergaven van LGBTQ+ personen in content en reclame zijn de beste manieren om inclusiviteit te verbeteren.

Het rapport bevat aanvullende gegevens over het belang van het creëren van meer inhoud en reclame die LGBTQ+-personen omvat:

1. Hoewel de inclusie van LGBTQ+ in de media de afgelopen twintig jaar aanzienlijk is toegenomen, moet er nog veel meer worden gedaan. Volgens Gracenote Global Video Datawaren er in februari 2022 meer dan 817.000 unieke videotitels op traditionele tv en streamingdiensten, maar net iets meer dan 1.000 binnen het LGBTQ+-gerelateerde genre. Het aantal nieuwe titels dat binnen het LGBTQ+-genre in première gaat, is zelfs gedaald van 50 titels in 2020 tot 36 titels in 2021.
 
2. Merken moeten inclusie- en diversiteitscampagnes gericht op de LGBTQ+-gemeenschap omarmen. Meer dan een derde van de LGBTQ+ respondenten wereldwijd voelt zich comfortabel met LGBTQ+ specifieke campagnes. Binnen de negen onderzochte landen gaf meer dan de helft van de LGBTQ+ respondenten in de VS en Mexico aan open te staan voor merkboodschappen gericht op hun gemeenschap.

3. De perceptie van LGBTQ+-personen over hoe de inclusie in media en reclame is geëvolueerd, verschilt per seksuele geaardheid en per land. Hoewel de inclusie over het algemeen verbetert, is die vooral gericht op homo- en lesbische identiteiten, waardoor velen sterk ondervertegenwoordigd blijven. Zo is 80% van de transgenders en 69% van de biseksuelen/panseksuelen van mening dat reclame zeer weinig inclusief is. Ongeveer 6% van de LGBTQ+-respondenten in Canada en 5% in Brazilië zien de afgelopen twee jaar een verminderde inclusie in de media.

Bureaus

Media

Economisch