Metropole Orkest begint nieuw hoofdstuk met Cheil Benelux

20-03-2023 (09:41) - Marketing

Het Metropole orkest, met vier Grammy Awards op zijn naam, postte vanochtend zijn allereerste TikTok. Met het nummer met de toepasselijke titel The Next Episode, trapt het Metropole Orkest zijn partnership met Cheil Benelux af.

Van samenwerkingen met de rappers van 101Barz tot filmmuziek: het Metropole Orkest speelt van alles, behalve klassiek.

Creatieve mogelijkheden

Op TikTok wil het orkest samenspelen met een nieuwe generatie muzikanten om meer aansprekende en toegankelijke muziek te maken. Philine Hofman, Manager Marketing & Development Metropole Orkest:
"Van samenspelen met een eend op een trommel tot talentvolle muzikanten verassen met een duet: TikTok biedt oneindig veel leuke nieuwe mogelijkheden. Het is dé plek waar muziek continu in beweging is, waar oude klassiekers worden geremixt en jonge mensen hun talent delen. Kortom: de ideale plek voor het Metropole Orkest. In Cheil Benelux vonden we de ideale partner om te bouwen aan een online identiteit en de creatieve mogelijkheden te ontdekken.’’

Nieuwe identiteit

Tim van der Sijde, algemeen directeur Cheil Benelux: "Als bureau zien we de digitale wereld als een speelveld vol mogelijkheden en die willen we samen met het geweldige orkest gaan verkennen. Daarnaast is het fantastisch om van scratch te kunnen bouwen aan een social media-identiteit van een gevestigde organisatie als het MO. Wanneer krijg je nog die kans? Met het orkest dat in de kern al zo dichtbij het muzikale platform TikTok ligt, wordt dat een geweldig avontuur.’


Bureaus

Media

Economisch