Miljoenste Nederlander maakt gebruik van digitaal spaarprogramma McDonald’s

23-05-2022 (10:43) - Marketing

MyMcDonald’s Rewards, het digitale spaarprogramma van McDonald’s, is sinds de lancering afgelopen oktober een ware hit onder Nederlanders. De miljoenste gebruiker is onlangs begonnen met het sparen van punten. In vergelijking met andere landen maken Nederlanders veelvuldig gebruik van de MyMcDonald’s Rewards, Nederland staat wereldwijd in de top van gebruikersdichtheid.
 
Met de introductie van MyMcDonald’s Rewards in oktober 2021 heeft McDonald's de eigen App nog persoonlijker en relevanter gemaakt voor haar gasten. Ruim 3,3 miljoen Nederlanders hebben de McDonald’s App op hun smartphone staan, van wie nu de één miljoenste fan gebruik maakt van het digitale spaarprogramma MyMcDonald’s Rewards. Opvallend is het verschil tussen de zuidelijke provincies en de rest van Nederland: gasten uit Zeeland, Noord-Brabant en Limburg sparen gemiddeld meer punten, terwijl in de andere provincies gasten sneller kiezen voor het verzilveren van een gratis product. De klassieke Cheeseburger (200 punten) is hierbij het populairst, die wordt het vaakst verzilverd in Nederland. 

Bureaus

Media

Economisch