NIVEA steunt COC Nederland en siert blauwe blik met regenboogvlag

01-06-2022 (12:03) - Marketing

NIVEA vindt het belangrijk dat mensen trots en met zelfvertrouwen in het leven staan. Daarom werkt Beiersdorf, het moederbedrijf van NIVEA, samen met ’s werelds oudste LHBTI+ belangenorganisatie COC Nederland en doneert voor het tweede jaar op rij.
 
De samenwerking is gericht op het educatieprogramma van het COC. Jongeren, ouders en leerkrachten krijgen hiermee handvatten om bewustwording rondom diversiteit en inclusie te vergroten en de acceptatie van LHBTI+ personen op school te verbeteren. Om de boodschap van diversiteit en inclusiviteit zo breed mogelijk uit te dragen is daarnaast het iconische blauwe NIVEA Creme blik tijdens Pride Amsterdam exclusief verkrijgbaar met de regenboogvlag.
 

Meer empathie door te lezen

De samenwerking tussen COC Nederland en Beiersdorf richt zich op het vergroten van de bewustwording rondom diversiteit en inclusie op scholen. Al vanaf jonge leeftijd zijn kinderen zich bewust van gender stereotypen en daarmee samenhangende rolpatronen, bijvoorbeeld wie er in de poppenhoek mag spelen, wie er kan voetballen en wie met wie mag trouwen. Uit onderzoek blijkt dat inleving en empathie leidt tot meer gelijkheid, omdat het vooroordelen en stereotypen vermindert. Door in de huid te kruipen van een personage uit een verhaal of boek, wordt de ander minder ‘anders’. Daarom zet COC in haar educatieprogramma's in op lezen.
 

Bureaus

Media

Economisch