NXT Content lanceert nieuwe dienst: media inkoop

02-01-2023 (09:55) - Marketing

PR- en contentbureau NXT Content biedt vanaf dit nieuwe jaar ook media inkoop aan in haar dienstenportfolio. De dienst wordt een aanvulling op de twee andere diensten: public relations en content marketing. Alle drie de diensten worden ingezet voor het versterken van de thought leadership positie van de klanten van NXT Content.

NXT Content onderscheidt zich op het gebied van media inkoop van mediabureaus door niet als doel te hebben om met grote schaalvoordelen in te kopen, maar met als doel om de thought leadership positie te claimen. In de media-uitingen wordt dan ook gericht op het verhaal in plaats van het product. Er worden bijvoorbeeld meer advertorials ingekocht dan platte advertenties. Dit past goed bij de organisatie die zich voornamelijk richt op B2B-organisaties. NXT Content biedt naast media inkoop in landelijke media zoals kranten, tijdschriften en online media, ook media inkoop binnen vakmedia aan. Met dit laatste wordt een meer gerichte doelgroep bereikt.

Juiste combinatie 

Media inkoop is een aanvulling op de bestaande diensten en zeker geen vervanging; juist de combinatie kan de klant veel opleveren. Remi Kuchler, mede-eigenaar NXT Content: “Wanneer het ons bijvoorbeeld lukt om een klant in een artikel in het Financieele Dagblad te krijgen, dan is het een enorme meerwaarde als even later in dezelfde krant branded content van dit bedrijf verschijnt. Hierin wordt de klant dan opnieuw als deskundige gepresenteerd. De ene keer als onderdeel van een journalistiek artikel, de week daarop als advertentie; de kracht van herhaling doet de rest.” 


Bureaus

Media

Economisch