Publicis Groupe Nederland maakt supermarktbeleving in watercrisis

23-03-2023 (07:00) - Marketing

Publicis Groupe Nederland opent webshop ‘The Drop Store’, waar consumenten een glimp kunnen opvangen van hoe een toekomstige watercrisis hun dagelijks leven kan gaan beïnvloeden.

Bij een watercrisis zullen te veel water, te weinig water en te vuil water de toegang tot essentiële producten, hun vorm, beschikbaarheid, prijzen en zelfs samenstelling ingrijpend veranderen. ‘The Drop Store’ bracht deze verandering in kaart: denk aan frisdrank, pizzapillen, drinkwater, rijst en kaas.

Supermarktbeleving

“'The Drop Store' is een supermarktbeleving met een twist", aldus René van Hell, Directeur Inclusieve Groene Groei Ministerie van Buitenlandse Zaken van het Koninkrijk der Nederlanden. "Alle beschikbare producten worden beïnvloed door grote wateruitdagingen. De onderliggende boodschap is de bewustwording dat een duurzame watertoekomst mogelijk is. Maar het vereist een ommekeer in de manier waarop we water waarderen, beheren en gebruiken." Om het wereldwijde watervraagstuk onder de aandacht te brengen, vindt van 22 tot en met 24 maart in New York de UN Water Conference '23 plaats, met Nederland als co-host. Uiteindelijk moet de UN Water Conference leiden tot veranderingen in de lokale en wereldwijde wateragenda.

Amsterdam als creatieve hub 

Om te voorkomen dat ‘The Drop Shop’ op een dag werkelijkheid wordt, streeft Publicis Groupe dan ook naar het motiveren van mensen om nu in actie te komen. “Dat een dergelijk belangrijk project en onderwerp wordt geleid door een bureau in Nederland, maakt me ontzettend trots op onze lokale talenten en hun creatieve kracht”, aldus Eduardo Marques, CCO Publicis Groupe Benelux. “Onze industrie hier in Amsterdam heeft meer en meer laten zien dat ze in staat is om wereldwijde projecten te leiden en dit is het bewijs dat Publicis Groupe Nederland een grote hub is voor creativiteit in Europa en in de wereld.” 


Bureaus

Media

Economisch