SodaStream onthult 360°-herpositionering ‘Push for Better’

14-09-2022 (08:58) - Marketing

SodaStream komt met een 360°-merkherpositionering aan die vandaag live gaat. In navolging van haar digitale transformatie en consumer centric strategie, die drie jaar geleden werd gelanceerd, speelt de multinational in op de groeiende belangstelling van de consument voor design, innovatie en het verhaal achter het merk .

De kern van de nieuwe positionering is Sodastreams oproep ‘Push for Better’ – dat enerzijds verwijst naar het indrukken van de knop van het bruiswatertoestel en anderzijds naar het streven om altijd een stapje extra te zetten om bij te dragen aan een gezonde planeet De boodschap komt tot leven in de nieuwe visuele identiteit van het merk. Hiermee wil men benadrukken dat een simpele daad, het indrukken van de knop, altijd zal leiden tot positieve veranderingen die een oneindig effect hebben.
 

Evenwicht

De nieuwe visuele identiteit omvat een symbool bestaande uit twee in elkaar passende waterdruppels, die als yin en yang evenwicht en harmonie uitbeelden, en lijken op de planeet. Het ontwerp vormt de kenmerkende letter ‘S’, die symbool staat voor SodaStream. Trouw blijvend aan de missie om beter te doen voor de planeet, is het nieuwe kleurenpalet van SodaStream geïnspireerd door de natuur. De hoofdkleuren van het merk zijn Fresh Blue , Deep Blue en Sand , verwijzend naar de zuiverheid en frisheid van water, en de helderheid van zand.
 

SodaStream Collection

Daarnaast lanceert SodaStream de nieuwe premium productlijn ‘SodaStream Collection’. SodaStream Collection biedt een hoogwaardige product- en merkbeleving door middel van innovatie, kwaliteit en design van hoge kwaliteit. De Collection bestaat uit Sodastreams nieuwste bruiswatertoestellen – ART en DUO, en zal ook toekomstige innovaties omvatten, vormgegeven door wereldwijd bekende ontwerpers.
 
De nieuwe visuele identiteit van SodaStream is nu te zien op alle digitale touchpoints van het merk, waaronder de websites en social mediakanalen. Vanaf 2023 zullen de nieuwe verpakkingen geleidelijk worden uitgerold naar alle 47 wereldwijde markten waar het bedrijf actief is. 

 


Bureaus

Media

Economisch