Sportproducten krijgen nieuw leven bij Decathlon Tweede Kans

11-07-2022 (16:20) - Marketing

Decathlon lanceert het online aanbieden van Tweede Kans producten. Producten die niet meer als nieuw verkocht kunnen worden, krijgen in dit project een tweede leven.
 
Klanten kunnen deze producten kopen, inclusief korting en garantie. Het Tweede Kans project bestond al een jaar in de Decathlon-winkels en wordt vanaf juli uitgebreid op Decathlon’s eigen website. 
 
Tweede Kans producten zijn producten die nog in goede staat verkeren, maar wel gebruikssporen bevatten. Bijvoorbeeld omdat de verpakking mist of omdat het product beschadigd is geraakt tijdens het gebruik. Hierdoor kan Decathlon deze niet meer als nieuw verkopen. Tweede Kans producten worden met een korting op de nieuwprijs verkocht.
 
Decathlon’s missie is om sport toegankelijk te maken, op een duurzame manier. Het bedrijf  is zich bewust van haar ecologische footprint: 81% van de emissies is afkomstig van de producten. Daarom wil Decathlon juist hier inzetten op verduurzaming. Daarnaast geeft 65% van de klanten aan dat ze geïnteresseerd te zijn in het kopen van tweedehands producten. Op deze manier voldoet het Tweede Kans project aan zowel de missie van Decathlon als de behoeften van hun klanten. 
 

Fietsen en fitness apparaten

In de beginfase zal het aanbod van Decathlon’s eigen merken bestaan uit fietsen en fitnessapparaten. Om een zo breed mogelijk aanbod van Tweede Kans producten aan te bieden aan de klanten, werkt Decathlon sinds kort al met partners die online Tweede Kans artikelen verkopen. 
 
Decathlon’s Tweede Kans producten zijn in de winkels te herkennen aan een speciaal “Tweede Kans-kaartje“. Sommige winkels hebben daarnaast een speciale zone hiervoor ingericht. In de winkels worden Tweede Kans producten sinds een jaar aangeboden en vanaf heden is het aanbod uitgebreid door deze producten ook online te verkopen. Online zijn de Tweede Kans producten te herkennen aan het "Tweede Kans" etiket. Het volledige aanbod is te vinden in de online Tweede Kans-winkel van Decathlon.

 


Bureaus

Media

Economisch