Startup Wannago maakt einde aan zoeken naar vakanties

24-05-2022 (11:14) - Marketing

Online je vakantie boeken geeft stress en kost tijd: gemiddeld zijn we er 14 uur mee zoet. Nu is er Wannago: een nieuw digitaal platform dat het anders doet dan Booking.com, AirBnB of TUI. Consumenten plaatsen hun persoonlijke vakantieaanvraag op de site, waarna reisbureaus heel gericht een aanbod kunnen doen.
 
Op wannago.nl vullen consumenten hun wensen in voor hun komende vakantie. Omdat ze een flink aantal voorkeuren invullen, ontstaat een hele persoonlijke en gedetailleerde vakantieaanvraag. Door een aantal parameters in te stellen, krijgen reisaanbieders precies de oproepen te zien die aansluiten bij hun specialisme. Voor een kleine vergoeding kunnen reisaanbieders dan persoonlijk contact leggen met een potentiële klant. "We draaien het principe om," vertelt oprichter Robbert Dirksen "in plaats van dat de consument een vakantie zoekt, zoekt de vakantie de consument."
 

Alternatief voor cookies en retargeting

Wannago speelt in op een aantal belangrijke ontwikkelingen. Enerzijds is gemak voor consumenten steeds belangrijker, niet uren klikken, kijken en vergelijken, maar een passende vakantie in hun inbox. Anderzijds biedt het reisorganisaties een kans om in direct contact te komen met klanten die passen bij hun expertise, nu de regelgeving voor privacy, retargeting en cookies flink verscherpt zijn.
 

Verdienmodel

Voor consumenten is het gebruik van Wannago gratis. Reisbureaus betalen een kleine vergoeding om contact te kunnen leggen. Maar een uitgebreid intakegesprek is dan niet meer nodig. Ook besparen organisaties op hun marketing, SEO, SEA en advertentiekosten. Hierdoor is het werven van klanten via Wannago vaak goedkoper. Door de persoonlijke intake kunnen reisorganisaties meteen ter zake komen met een passende aanbieding.
 

Social return

Een deel van de opbrengsten gaat naar de Wannago Foundation. Deze stichting helpt mensen voor wie een vakantie niet vanzelfsprekend is, aan een droomvakantie.

Bureaus

Media

Economisch