Steve Madden groeit in Europa en kiest voor DAM oplossing van Marvia

19-05-2022 (11:15) - Marketing

Lifestylemerk Steve Madden is flink aan het uitbreiden in Europa. Om de marketing in goede banen te leiden, hebben ze gekozen voor de Digital Asset Management (DAM) oplossing van Marvia.

Het hoofdkantoor van de Europese tak van Steve Madden, sinds 2016 gevestigd in Nederland, is verantwoordelijk voor alle distributie van Steve Madden schoenen, kleding en tassen binnen Europa. "We zijn nu actief in 43 landen met ongeveer 430 wholesale klanten en retailers", zegt Lisanne Stolk, Marketing Coördinator bij Steve Madden Europe. "Voor de efficiency en consistentie is daarom extra belangrijk dat we onze merkmaterialen kunnen centraliseren."
 

DAM

Steve Madden gebruikt Marvia’s DAM voor centralisatie van alle merkmaterialen zoals productfoto’s, video’s, campagnematerialen, logo’s en merkgerelateerde documenten. Alle wholesale klanten en retailers van Steve Madden hebben via het DAM systeem makkelijk toegang tot deze informatie. Het DAM systeem van Marvia is tevens gekoppeld aan Steve Madden’s ERP systeem waardoor metadata van Steve Madden producten aan de afbeeldingen worden toegevoegd. "Op deze manier worden belangrijke gegevens van onze producten, zoals prijzen en kleurcodes meteen gekoppeld aan productfoto’s. Dit bespaart ons heel veel tijd", zegt Lisanne Stolk.

Niet alleen wordt het DAM systeem door wholesale klanten en retailers gebruikt. Ook partners zoals PR bureaus en agenten hebben toegang tot alle benodigde informatie. "Elk seizoen presenteren onze agenten de nieuwe collectie aan hun klanten. Via het DAM systeem kunnen wij selecteren welke vertrouwelijke informatie zij kunnen delen. Op deze manier kunnen we ook uitsluiten dat bepaalde groepen deze materialen nog niet kunnen gebruiken. Via het Steve Madden platform hebben zij toegang tot de brochures en beeldmaterialen van nieuwe collecties. Deze is alleen zichtbaar voor hen, zodat beeldmaterialen van de nieuwe collectie niet per ongeluk al door retailers gebruikt kunnen worden."

Bureaus

Media

Economisch