Trading-app BUX X gaat verder als Stryk

11-07-2022 (10:39) - Marketing

BUX kiest ervoor om de CFD-tradingapp BUX X verder te laten onder de naam Stryk. De rebranding is onderdeel van een reeks vernieuwingen om de klantervaring te verbeteren.
 
De verbeterde klantervaring is met name bedoeld voor traders op Stryk die zich richten op handelen in derivaten van indices, aandelen, goud, forex en meer.
 

Onderscheid tussen Stryk en BUX Zero

De rebranding zorgt voor een duidelijk onderscheid tussen Stryk en BUX Zero, evenals de verschillende klantengroepen waarop zij zich richten. Gebruikers van Stryk zijn geïnteresseerd in korte termijn handelen met CFD-producten op een meer frequent en flexibel tempo, waarbij ze elkaar digitaal kunnen ontmoeten via ingebouwde sociale kanalen in de app. Daarentegen zijn klanten van BUX Zero geïnteresseerd in vermogensopbouw voor de middellange tot lange termijn, waarbij ze een portfolio kunnen opbouwen met een breed aanbod van beleggingsproducten, bestaande uit fractionele aandelen, ETF’s en crypto.
 
“Met Stryk herlanceren we onze succesvolle CFD-tradingapp, die sinds 2014 door meer dan twee miljoen gebruikers in Europa en het Verenigd Koninkrijk wordt gebruikt”, zegt Salim Sebbata, CEO van Stryk. “Met een nieuw design en recentelijk verkregen licenties van Europese toezichthouders breiden we onze voetafdruk in Europa uit en bieden we meer klanten een makkelijke en leuke manier om CFD’s te verhandelen. De vernieuwde app wordt ondersteund voor vertrouwde elementen zoals onze in-app community, sociale handelsfuncties en dagelijks gelokaliseerd nieuws voor alle markten”. 
 
Met het vernieuwde Stryk, breidt de CFD-tradingapp verder uit in Europa met als meest recente toetredingen in Finland, Luxemburg, Slovenië en Portugal, dit maakt de derivatenhandelapp beschikbaar in 13 landen. Het doel is om Stryk te laten groeien tot Pan-Europees platform voor handelaren om kennis, ervaring en strategieën te delen
 
"BUX X werd in 2014 gelanceerd als een platform om CFD's te verhandelen. Al die jaren is het zich blijven ontwikkelen en nu is tijd voor de volgende fase met 'Stryk'," zegt Yorick Naeff, CEO van BUX. "Met deze twee merken willen we het onderscheid duidelijk maken voor twee soorten beleggers: degenen die met lange termijn beleggingsdoelen kiezen voor BUX Zero en degenen die voor handelen op de korte termijn gebruik kunnen maken van Stryk. Terwijl we de merken scheiden, blijft BUX de klantbehoefte voorzien van al zijn app-gebruikers in Europa, wat hun financiële doelen ook zijn.”
 

Merk Stryk tot leven brengen

Het nieuwe app design behoudt de blauwe kleur van BUX X, tegelijkertijd zijn alle andere kleuren zoals rood, groen, paars en oranje verwijderd om een schone en professionele look te creëren. De diagonale lijnen in het nieuwe Stryk logo vertegenwoordigen de actieve markten. Ook het app icoon is voorzien van pijlen die ‘op en neer’ gaan, ter illustratie van de dynamiek van de handel. 

Bureaus

Media

Economisch