Duurzaam packaging design volgens Fonk magazine: werk aan de winkel!

29-03-2023 (10:30) - Media

Duurzaam verpakken en daarmee duurzaam verpakkingsdesign; het lijken op het eerste oog nog steeds onverenigbare grootheden. Maar: tijden veranderen. Fonk magazine 360 inventariseert de mogelijkheden van vandaag en kijkt vooruit naar morgen.

Natuurlijk moeten we inzetten op zo min mogelijk verpakken. En als we dan tòch verpakken, dan doen we dat in 2023 zo duurzaam mogelijk, toch? Goede intenties en slimme innovaties zijn er te over, maar: waarom loopt het (Europese) beleid eigenlijk nog steeds zo hopeloos achter de feiten aan? Dat is meteen één van de meest schrijnende kanttekeningen van de specialisten uit het veld. Er is dus (nog steeds) werk aan de winkel. Het goede nieuws: we gaan ervoor! Dit en meer in de editie van Fonk magazine, die vandaag live gaat.

In Fonk magazine 360 onder meer

Female Agency Leaders met Kiki Hirschfeld (Coebergh PR)

Menno de Boer, zendermanager 3FM, ‘wist dat er iets ontbrak’. Met een herpositionering van de zender als resultaat 

Challenger story met Ernestine Schimmelpenninck van Fair Capital Partners

Trends in duurzaam packaging design met Lisa van Diemeren van Brum Design en Marcel Verhaaf van  SGK Amsterdam 

Verpakkingsspecialist Eshuis richt vizier op de toekomst:
Rowdy van den Nieuwenhuizen, head of event Packaging Innovations:  ‘Er zijn nog veel slagen te maken’ 

Voor cartoonist Tjeerd Royaards vormen sociale media een vloek en een zegen 

Kunst en engagement bij 25e verjaardag Art Paris.

Fonk magazine lezen

Fonk magazine 360 lezen, maar geen abonnement? Koop een los exemplaar in onze webshop of meld je aan voor een digitaal of print abonnement en ontvang elke twee weken een forse dosis inspiratie op het kruispunt van marcom, media en creativiteit.
 

 

 


Bureaus

Marketing

Economisch