GumGum sluit zich aan bij de Global Alliance for Responsible Media (GARM)

23-05-2022 (17:12) - Media

GumGum, een contextueel-first wereldwijd digitaal advertentieplatform, is lid geworden van Global Alliance for Responsible Media (GARM), het brancheoverkoepelende initiatief dat is opgericht door de World Federation of Advertisers (WFA), en zal een meer strategische rol spelen bij het helpen opbouwen van richtlijnen die het vertrouwen en de transparantie vergroten en de advertentie-industrie vormgeven over contextualiteit, merkveiligheid en geschiktheid.
 
"Het is van groot belang voor de hele sector om gestandaardiseerde definities te hebben, zo worden merken veilig gehouden zonder een negatieve impact op de inkomsten voor uitgevers", zegt Phil Schraeder, CEO van GumGum (foto rechts). "We zijn verheugd dat we ons in een meer strategische hoedanigheid bij GARM kunnen aansluiten. We hebben de kracht en de voordelen gezien die standaardisatie heeft voor alle spelers in de industrie. We zijn blij samen te werken met GARM om die standaarden voor merkveiligheid, geschiktheid en nu ook contextuele targeting op te bouwen."
 

schadelijke inhoud digitale platforms aanpakken

GARM is opgericht door de WFA om de uitdagingen aan te pakken van schadelijke inhoud op digitale mediaplatforms en het te gelde maken daarvan via reclame. Zij brengt adverteerders, agentschappen, mediabedrijven, platforms, brancheorganisaties en nu ook aanbieders van ad-tech samen. De missie van GARM is om het ecosysteem van digitale media samen te laten werken aan de gedeelde prioriteiten die zullen leiden tot de verwijdering van schadelijke inhoud van door adverteerders ondersteunde sociale media.
 

"Als leiders in het online ecosysteem spelen merkadverteerders een centrale rol in belangrijke mediaoperaties, van strategie voor mediabestedingen, beslissingen over advertentieplaatsing en ervoor zorgen dat reclame positieve inhoud ondersteunt en schadelijke inhoud vermijdt", zegt Rob Rakowitz, Initiative Lead - Global Alliance for Responsible Media. "Veel van onze inspanningen resulteren in het creëren van standaarden, transparantie en controles voor adverteerders, bureaus en platforms die de uitdaging - hoe digitale inhoud wordt gecategoriseerd - benaderen en hen voorzien van controles om inhoud in betaalde mediacampagnes op te nemen of uit te sluiten."


Bureaus

Marketing

Economisch