Patagonia stelt Tyler LaMotte aan als marketing director EMEA

10-05-2022 (10:50) - Mensen

Outdoormerk Patagonia heeft Tyler LaMotte aangesteld als marketing director EMEA (Europe, Middle East and Africa). Met meer dan 20 jaar ervaring in de outdoor-industrie komt LaMotte de missie van Patagonia versterken: 'We're in business to save our home planet'. Vanaf mei zal hij zich op het hoofdkantoor in Amsterdam bezighouden met het opbouwen van communities in buitensport en klimaatactivisme.

LaMotte groeide op aan de westkust van de Verenigde Staten en is een gepassioneerde snowboarder. Hij heeft in verschillende besturen gezeten, waaronder de Conservation Alliance en Snowsports Industries America. Nadat hij eerder bij Patagonia werkzaam was als Global Business Unit Director op het hoofdkantoor in Ventura, keert hij nu terug als marketing director. LaMotte heeft senior marketing posities bekleed bij bedrijven als Adidas, Keen, Salomon en Apple. LaMotte: "We bevinden ons op een kritiek moment als het gaat om het welzijn van de planeet. Mede daarom ben ik enthousiast om deze rol weer op me te nemen. Ik kijk ernaar uit om samen te werken met het getalenteerde EMEA-team om het merk en de missie van Patagonia te versterken."

Matthijs Visch, general manager EMEA bij Patagonia: "Tyler heeft een bewezen trackrecord als het gaat om het ontwikkelen van zakelijke initiatieven van grote internationale merken, gericht op structurele veranderingen. Daarnaast is hij een toegewijde klimaatactivist en een outdoorliefhebber met een focus op samenwerking, inclusiviteit, authenticiteit en verantwoordelijkheid. Vandaar dat wij erop vertrouwen dat hij de juiste persoon is om onze missie nog verder uit te dragen."
 
Foto: Martin Dijkstra