Zwaargewicht Rutger Anema nieuwe Chief Marketing Officer bij Oot Granola
Oot Granola heeft zwaargewicht Rutger Anema aangetrokken als Chief Marketing Officer (CMO). Anema was voorheen werkzaam bij Albert Heijn, Douwe Egberts, als marketingdirecteur bij HEMA en als ondernemer bij maaltijdboxbezorger Good Chef. Met zijn uitgebreide kennis van food, online retail en merkontwikkeling gaat hij bijdragen aan de verdere groei van Oot in zowel Nederland als buitenland.
Oot Granola is opgericht in 2018 en maakt 100% natuurlijke, biologische en rommelvrije granola’s. Oot is gemaakt van de allerbeste natuurlijke ingrediënten, zoals glutenvrije havervlokken uit de Flevopolder en de beste kwaliteit specerijen en noten. Oot bevat geen geur-, kleur- of smaakstoffen, suikervervangers of zoetstoffen, maar gelooft in de kracht van echte en goede ingrediënten.
Oot verkoopt haar granola’s uitsluitend via oot.nl en bezorgt haar producten direct vanuit de bakkerij bij de klant thuis door de brievenbus: daardoor is de granola verser en kan er meer worden geïnvesteerd in de kwaliteit van de ingrediënten. Dat werkt, want in zes jaar tijd groeide Oot uit van een klein merkje tot een groot Nederlands ontbijtmerk met bijna tweehonderdduizend klanten.
“Met Rutger aan boord verwachten we onze sterke groei voort te zetten en Oot nog beter op de kaart te gaan zetten” aldus Rik van Leeuwen, CEO bij Oot Granola. Rutger Anema: “Ik ben zelf een echte granolafan en ik ben al jaren onder de indruk van de producten van Oot. De manier waarop mensen ontbijten is aan het veranderen en de vraag naar voedzame ontbijtgranen neemt toe. Ik kijk er naar uit om nog meer mensen kennis te laten maken met Oot.”