Coca-Cola lanceert wereldwijd muziekplatform ‘Coke Studio'

20-05-2022 (12:21) - Audio

Een muzikale ervaring voelt als ware magie. In opvolging van de merkfilosofie Real Magic, lanceert Coca-Cola deze zomer de nieuwe wereldwijde Coke Studio zomercampagne. Centraal in deze campagne staan samenwerkingen met festivals en artiesten met real-time uitzendingen van optredens en niet eerder vertoonde content.
 
Coca-Cola biedt fans hiermee onvergetelijke muziekervaringen en een kijkje achter de schermen. Daarnaast lanceert Coca-Cola vandaag het wereldwijde Coke Studio muziekplatform, waarmee het merk aanstormend talent een podium geeft én dat dient als verzamelplek waarvan uit voortaan alle muzikale uitingen gelanceerd zullen worden. De eerste troef is een samenwerking met Tomorrowland vanuit 30 Europese landen.
 

Coke Studio en ‘The Conductor’

De lancering van het muziekplatform Coke Studio is een belangrijk speerpunt van de muzikale zomer van Coca-Cola wereldwijd. Het digital-first platform biedt talent kansen voor samenwerkingen, creaties en het bereiken van een nieuw publiek. Coke Studio gaat uit van de overtuiging dat onze contrasten de wereld mooier maken – en dat er ware magie ontstaat als we samenkomen en ervaringen delen, zowel on- als offline.

Het wereldwijde startschot wordt gegeven met ‘The Conductor’, een film van 90 seconden waarin zeven talentvolle, internationale artiesten worden gevolgd om het iconische nummer ‘A Kind of Magic’ van de legendarische rockband Queen te vertolken. Onder de artiesten bevinden zich de voor een Grammy genomineerde, Amerikaanse R&B-sensatie Ari Lennox en de Britse singer-songwriter Griff.