La Vie spek en bacon kleuren straatbeeld Haarlem varkentjesroze

13-09-2022 (17:34) - Sustainable

Sinds 12 september kleuren de straten in Haarlem roze met een OOH-campagne van de Franse vegan vleesproducent La Vie die de komende weken in Nederland zal lanceren.
 
La Vie was blij te horen dat Haarlem als eerste stad het probleem van vlees erkend: “Het is voor ons vanzelfsprekend om het initiatief steunen. De gemeente Haarlem durft voortouw te nemen en laat zien welke concrete maatregelen de overheid kan nemen tegen de opwarming van de aarde. Intensieve landbouw is nog altijd verantwoordelijk voor 14,5% van de CO2-uitstoot, daarom is de radicale houding van Haarlem een uitstekend begin.” Romain Jolivet, CMO La Vie™.
 
Na de bekendmaking van het verbod op vleesreclame in Haarlem begin deze maand heeft La Vie samen met Fitzroy direct een een campagne ontwikkeld en ingekocht. Met de teksten “Sorry Haarlem, you can’t ban this bacon ad”, “Finally, no more meats on billboards” en “Nobody wants to see a bacon ad nowadays” wordt de spek en het bacon van La Vie in Nederland aangekondigd.
 

Duurzame reclame

Jur Baart, owner Fitzroy: “Wij zeggen bij Fitzroy ‘Adapt or die’, en dat is in het geval van de producten van La Vie helemaal waar. Een merk als La Vie laat Nederland plantaardige vervangers te proeven die milieuvriendelijker zijn en varkenslevens redden, zonder in te leveren op smaak. Het is een merk dat de maatschappij op een positieve en humoristische manier vooruitbrengt. Dat is pas duurzame communicatie.”
 
La Vie werd opgericht in 2019 en is sinds een jaar in Frankrijk verkrijgbaar via supermarkten en restaurants. Afgelopen mei koos ook Burger King Frankrijk voor La Vie bacon als ingrediënt voor de nieuwe Veggie Steakhouse.
 
Klant: La Vie
Bureau: Fitzroy
PR Nederland: HAGENS