ShowHeroes gaat samenwerken met Cedara om mediawereld duurzamer te maken

10-11-2022 (09:34) - Sustainable

De ShowHeroes Group gaat een strategische samenwerking met Cedara aan. Door het integreren van de Carbon Intelligence Software van Cedara maakt ShowHeroes het mogelijk om de ecologische voetafdruk van mediacampagnes te meten, te verminderen, te rapporteren en te delen. ShowHeroes stelt de software beschikbaar aan adverteerders en mediabureaus in de Benelux.

Cedara is het eerste end-to-end carbon intelligence platform dat bedrijven en hun werknemers in staat stelt klimaatactie te ondernemen. Door de CO2-voetafdruk van alle marketingcampagnes inzichtelijk te maken, wil ShowHeroes een belangrijke stap richting het behalen van het collectieve doel van de mediawereld zetten: Net Zero in 2030. Daarnaast stelt de software-integratie ShowHeroes in staat hun klanten te ondersteunen bij het behalen van hun eigen duurzaamheidsdoelstellingen.

Ecologische voetafdruk van advertenties

Erik Dubbeldeman, Country Manager ShowHeroes Benelux: “Het besef dat digitale media ook een negatieve impact hebben op de ecologische voetafdruk, stijgt razendsnel. Uit onderzoek blijkt bijvoorbeeld dat 45% van de mensen bereid is om te stoppen met het kopen van hun favoriete merken als deze weigeren zich te committeren aan het meten van de ecologische voetafdruk van hun product en alles waar daarbij komt kijken, dus ook adverteren. Wanneer steeds meer consumenten (en marketeers) beseffen dat gemiddeld één programmatic advertentievertoning gelijk is aan 1 g CO2e en dat 1.000.000 impressies gelijk zijn aan 1000 kilo CO2e, oftewel een retourvlucht van Boston naar Londen, kan het weleens hard gaan. Het is dan ook niet voor niets dat steeds meer bedrijven ervoor kiezen om de ecologische voetafdruk van hun campagnes te meten en te compenseren. Ik ben blij dat wij deze bedrijven nu ook op dit vlak kunnen ondersteunen.”