Mondelez lanceert AI-platform met Accenture voor snellere, gepersonaliseerde marketing
Mondelez International, bekend van merken als Oreo, Milka, Côte d'Or en Toblerone, heeft samen met Accenture een nieuw AI-platform gelanceerd om zijn marketing wereldwijd te versterken.
Dit platform stelt Mondelez in staat om razendsnel gepersonaliseerde content te creëren—van teksten tot video's—en daarmee snel in te spelen op veranderende consumententrends en de klantbeleving te optimaliseren.
“Met generatieve AI kunnen onze teams proactief bepalen hoe onze merken in de markt zichtbaar zijn,” zegt Jon Halvorson, Senior Vice President Global Consumer Experiences and Digital Commerce bij Mondelez. “Het platform biedt ons bedrijf waarde door sneller creatieve content te ontwikkelen en te personaliseren, zonder de merkintegriteit uit het oog te verliezen.”
Patritia Pahladsingh, CEO van Accenture Song Nederland: “Generatieve AI maakt marketing niet alleen efficiënter, maar ook relevanter. We kunnen real-time data combineren met AI om op elk moment gepersonaliseerde ervaringen aan consumenten te bieden. Dit versnelt de campagnecreatie en zorgt voor een nauwkeurigere aansluiting bij wat consumenten vandaag de dag verwachten.”
Accenture heeft Mondelez ondersteund bij de ontwikkeling van een digitaal kernplatform dat real-time data verwerkt. Dit platform gebruikt generatieve AI om nieuwe inzichten te genereren, die eenvoudig binnen het bedrijf kunnen worden gedeeld en toegepast. Daarnaast helpt Accenture bij het opschalen van het platform door trainingen en adoptiestrategieën, zodat Mondelez-medewerkers wereldwijd het maximale uit de technologie kunnen halen.
Publicis Groupe speelt een centrale rol in de creatie van gepersonaliseerde marketingmaterialen. Als transformatiepartner werkt Publicis nauw samen met Mondelez om de marketingaanpak te vernieuwen en te optimaliseren.