FONK magazine
Editie #387 Listen up, it's audio!
Ben je abonnee? Klik HIER om de nieuwste editie van FONK magazine te lezen.
Lokale uitgevers overtreffen groei van global partijen als Google en Meta
Bestedingen digital advertising in 2023 naar 3,7 miljard, groei van 5 procent
17-04-2024 (14:10) - Met een stijging van 5 procent ten opzichte van het voorgaande jaar zijn de bestedingen aan digitale advertenties in 2023 blijven groeien. Ondanks de aanhoudende groei werden de advertentie-uitgaven wel door macro-economische onzekerheden beïnvloed, vooral in de eerste helft van 2023.
Lees verder »
Lees verder »
Bureaus
Campagnes
Creatie
- The Others vernieuwt identiteit en beeldtaal CitySafes
- Meerderheid Nederlanders voorstander van verduurzaming culturele sector
- Eyeforce verstrekt roster en zet meer in op sportproducties
- Gedicht in Sire-campagne onterecht toegeschreven aan Toon Hermans
- Cheil Benelux ontwikkelt AR tramhalte voor Samsung
Appen met
- Appen met Noushin van Combo: Van bereik naar impact
- Appen met Geertje Algera over mobiel filmen: 'Niet meebewegen dus'
- Appen met Lena Jüngst van air up: "The possibilities of retronasal smelling are endless"
- Appen met Carina van Aigency Amsterdam: "Een goede prompt toont respect voor andermans eigendom"
- Appen met Erik van 4to9: 'Het begint bij betrokkenheid'
Marketing
Bucket list
Leer alles over digitaal transformeren tijdens ConclusiON!
Multi-zintuiglijk leren met Chef's Table
A bright breakfast voor HR-managers
Ethical Agency Alliance Summit komt naar Amsterdam
16 april: Free Cone Day Ben & Jerry's
Sustainable
Opleidingen
Fontys en ZUID Agency Group zetten AI in om campagneconcepten te ontwikkelen
Beeckestijn Business School start opleiding die opleidt tot AI Business Professional
NIMA Young Professionals breidt bestuur uit
Moeiteloos in de Media maakt PR toegankelijk voor alle ondernemers
Cool Brands
- Amsterdam Made genomineerd bij Coolest Dutch Brands
- Natuurhuisje, Smyle en Willicroft veroveren finaleplaats bij Coolest Dutch Brands 2023
- Kalverliefde als eerste genomineerd bij Coolest Dutch Brands 2024
- Brandt & Levie scoort de achtste nominatie Coolest Dutch Brands 2023
- Natuurhuisje genomineerd bij Coolest Dutch Brands
Media
Tech
- Drimble ontvangt subsidie om nepnieuws te bestrijden met AI
- VanMoof verkoopt weer fietsen: "Een stap in de juiste richting"
- TRC-oprichters Menno van der Zee en Alex Wallar in Forbes 30 Under 30 lijst voor Europa
- Apple buigt hoofd voor Spotify
- Google wil gebruikers laten betalen voor een uitbreiding met AI
Publicaties
Alles voor de sport: Nederlands’ bekendste sportmarketeer publiceert biografie
Hans Schnitzler schrijft essay Maand van de Geschiedenis 2024 met het thema 'Echt nep'
Vaker in de Media: Wake-up call voor meer vrouwelijke experts in de media
Boek Doe-het-zelf management van Mathieu Siemons
Powered by
Audio
Edsilia Rombley en Barry Paf maken podcast 'Songfestivalgeheimen'
Martin Garrix pakt podium in JBL Land op Roblox met JBL Snow Party
Nieuwe stem ALDI 'nooit verkouden en altijd beschikbaar'
Ronnie Flex succesvolste rapper ooit in Top 40
JAN Magazine lanceert eerste podcast
L.O.G.I.S.C.H.
Economisch
Gaming
Nederlandse en internationale streamers te vinden op TwitchCon Europe
Ontslaggolf raakt game-branche hard
#ModTheVeg van Knorr geeft digitale groenten een supercharge
JBL brengt hun geluid naar Roblox
Awards
Inclusiviteit
- Recruiters voor Rechtvaardigheid: 'stop discriminatie op de arbeidsmarkt'
- ROOM FOR CHANGE helpt 150 daklozen van de straat
- Queer Beer zorgt voor diversiteit en inclusie in de bierwereld
- 1 op de 5 Nederlandse vrouwen bereid 5 jaar van leven op te geven voor ideaal uiterlijk
- NPO Zapp introduceert themaweek 'Zapp Doorbreekt: Discriminatie'