FONK magazine
Editie #426 Retail 2025
Ben je abonnee? Klik HIER om de nieuwste editie van FONK magazine te lezen.

Positieve, satirische inhaker op de huidige politieke actualiteit
Handpicked LAB lanceert AI gedreven ‘Formatie Simulatie’
01-11-2025 (17:22) - In de AI gedreven ‘Formatie Simulatie’ kunnen gebruikers 2 of meerdere lijsttrekkers kiezen, om een gesimuleerde dialoog te starten over specifieke thema’s. Het doel is om tot compromissen te komen voor een regeerakkoord. De tool is bedoeld als positieve, satirische inhaker op de huidige actualiteit: een historische verkiezingsuitslag èn een complexe formatie opgave.
Lees verder »
Lees verder »
Bureaus
- Initiative aan de slag voor Elanco Animal Health in Nederland en België
- Jonkie Yace Media hengelt Sapje en Stukadoorsclub binnen
- Bol daagt bureaus uit voor nieuwe above-the-line-pitch
- Inzendingen voor 12e editie The Best Social Awards geopend
- Last call! Ticketverkoop voor de FONK150 Award Party sluit aanstaande vrijdag!
Campagnes
- IFFR en 75B zetten tijger in het midden van campagne 55e editie
- Chassé Theater wil toegankelijkheid verbeteren met crowdfundingscampagne
- Wie wint 'het grote Friet vs. Patat debat 2025' van Heinz?
- DJI en SteamTalmark tonen vakmensen nieuwe plek om impact te maken
- Chiquita kleurt al negen jaar op rij roze tegen borstkanker
ADCN
Appen met
- Appen met programmacurator Brenda Narvaez over ADE Lab
- Appen met Denise Willigers over de achtste editie van ADNIGHT
- Appen met Christa de Wal (Holland & Barrett) over de HormoonWijzer
- Appen met Bas Turk (TommyTomato) over de eerste editie van 'De Betere Kantine'
- Appen met Emma Branderhorst, regisseur van 'Iedereen Behalve'
Creatie
- Bodem, De Joodse Raad en Een van Ons genomineerd voor Kees Holierhoek Scenarioprijs
- Worthy de Jong vertaalt zijn doorzettingsvermogen naar Dopper-fles
- Capitola bouwt mega maquette van Amsterdam in WTC
- HEMA en Brabantia slaan handen ineen voor huishoudcollectie
- Renault benoemt Fransman Alexandre Malval tot Vicepresident Design
Marketing
- Cloudpillo betreedt via Swiss Sense fysieke retailmarkt in Duitsland
- Jury onthult shortlists TikTok Ad Awards 2025 in Benelux
- Nederlandse CMO's worstelen met kortetermijndoelen en impact van AI
- Heineken stopt na dertig jaar als sponsor Champions League voor mannen
- Bauer Media Outdoor lanceert nieuw retail media-format in supermarkten
Bucket list

Mis deze vijf activiteiten tijdens Museumnacht 2025 niet!

DGTL Festival keert op 3, 4 en 5 april terug naar NDSM-werf

Unox Nieuwjaarsduik start zoektocht naar nieuwe locaties

Femke Halsema opent Amsterdam in Motion met feestelijk ontbijt

Jane Goodall te horen bij Cinetree’s Tomorrow Filmfestival
Sustainable
- Nieuwe vintagezaak BOAS loopt voorop in duurzaamheid en innovatie
- MediaMarkt verduurzaamt met eigen Refurbished-label
- Plantaardige Nutella met groene deksel in Nederland verkrijgbaar
- Twintig jaar Tony’s Chocolonely: het chocoladeschap is nooit meer hetzelfde
- Smyle introduceert na tabs nu ook duurzame tubes
Media
Audio

PAN Amsterdam maakt als eerste kunstbeurs eigen podcast

SAN en Dick van der Lecq maken podcastserie in teken van Accenten

De Shitshow en Geuze en Gorgels genomineerd bij Dutch Podcast Awards

Louis van Gaal onthult driekoppige dj-selectie voor 3FM Serious Request

Voortbestaan NPO Blend verzekerd door Minister van OCW
Amsterdam Dance Event
Economisch
- ING overweegt bijna duizend banen te schrappen in Nederland
- Einde verhaal voor Nederlandse vestigingen Vapiano
- Amazon mikt met miljardeninvestering op marktaandeel bol
- World of WOW wil met €1,5 miljoen influencer-marketing minder vluchtig maken
- Beursgang The Magnum Ice Cream Company vertraagd vanwege shutdown
Inclusiviteit
Mensen

Model en influencer Stan Lucas het gezicht van Movember in Nederland

Matter benoemt Klaar Bavinck tot Group Director of Content

International creatief directeur Thomas Ritter naar Vengean














