Dentsu Creative Amsterdaam versterkt credibility met DC PR

Dentsu Creative Amsterdaam versterkt credibility met DC PR

02-12-2025 (12:00) - Bureaus

Dentsu Creative Amsterdam kondigt de lancering aan van DC PR, de nieuwe geïntegreerde PR-shop die merken zal helpen hun credibility te vergroten, naast enkel hun zichtbaarheid. Het Amsterdamse bureau speelt daarmee in op een veranderde behoefte in de markt, waarin merken niet alleen gezien willen worden, maar ook vertrouwen willen opbouwen bij hun publiek.

DC PR, onderdeel van Dentsu Creative Amsterdam, is van het begin betrokken bij strategische keuzes, creatieve afslagen en mediaplanning, waar veel andere PR bureaus op later moment worden aangehaakt. PR vormt samen met strategie, creatie en media de groeimotor achter merken en zal dienen als een waardevolle schakel in het realiseren van merk- en organisatiedoelstellingen. 

Eerlijke verhalen

"De wereld heeft niet meer PR nodig, maar wél meer echte daden", vertelt Xanne Liebregts, Head of PR bij Dentsu Creative Amsterdam, voorheen werkzaam bij ACE PR (Glasnost). "Merken kunnen geweldige campagnes maken, maar als hun gedrag, bedrijfsvoering of mensen dat verhaal niet ondersteunen, verdwijnt de impact. Door DC PR onder hetzelfde dak te brengen als de getalenteerde verhalenmakers van Dentsu Creative, zorgen we dat de eerlijke verhalen niet alleen gehoord worden, maar ook blijven hangen."

In een tijd waarin consumenten overspoeld worden door media-aandacht, hun aandacht steeds verder versnipperd raakt en niemand ziet wat echt of nep is, wordt het steeds lastiger om je merk te onderscheiden. Traditionele media blijven relevant, maar gesprekken die ertoe doen vinden tegenwoordig ook plaats in digitale communities zoals Reddit en Discord. 


Media

Marketing

Economisch