Online en offline versterken elkaar voor Brandfield

27-03-2018 (13:00) - Marketing

De online groot geworden retailer Brandfield opent naast het bestaande aanbod van twee winkels nog eens vier winkels winkels in Breda, Eindhoven, Nijmegen en Maastricht. De opening van fysieke winkels leidt steeds tot de toename van de omzet, zowel online als offline.


Marlies Monteban CEO van Brandfield: “Bij de opening van de eerste twee winkels was het even spannend, werkt zo’n fysieke omgeving inderdaad zoals we verwachten? Intussen heeft het zich bewezen. Online heeft het heden en de toekomst, maar je wint als bedrijf het vertrouwen van de consument met een fysieke omgeving. Daar vindt een stuk beleving plaats dat je online simpelweg niet kunt bieden”. 

 

pakken, passen en proberen

Brandfield heeft op alle kanalen dezelfde doelstelling: styling items bereikbaar maken voor een groot publiek. Dat zie je in de fysieke winkels goed terug, anders dan bij veel juweliers ligt er straks niets achter glas. Het is echt de bedoeling dat mensen de producten pakken, passen en proberen, zo zegt Marlies: “Dat is precies de meerwaarde van zo’n fysieke omgeving, mensen willen het product voelen. Dat kun je ze digitaal niet bieden. En dat ze dan online tot de aankoop overgaan is prima, wij bieden ze graag die keuzevrijheid”.


De vier winkels die Brandfield opent zijn voormalige Watch! verkooppunten. Watch! had met de verkoop van horloges en sieraden een vergelijkbaar aanbod en wordt nu in zijn geheel overgenomen door Brandfield. Naast de fysieke winkels zal ook het online platform van Watch! opgaan in de Brandfield omgeving.
 

 

 

 


Bureaus

Media

Economisch