Employer Branding is marketing aangelegenheid

16-04-2007 (10:37) - Marketing

Hoewel meer dan de helft van de marketeers ervan overtuigd is dat Employer Branding een marketing aangelegenheid is, ligt deze taak in de meeste bedrijven bij Human Resources. Dit blijkt uit de Grote Marketing Enquête van The House of Marketing, een Belgisch marketing adviesbureau dat sinds 2006 ook actief is op de Nederlandse markt.

De enquête werd eind vorig jaar door meer dan vijfhonderd marketingprofessionals ingevuld. Uit het onderzoek blijkt ook dat meer dan een kwart van de marketeers verwacht binnen een jaar elders te werken. De helft verwacht een promotie. Krijgen ze die niet, dan zullen ze van baan veranderen.

Tevens komt uit het onderzoek naar voren dat marketeers in 2007 een toename van het marketingbudget én van de werkdruk verwachten. Het aantal projecten zal opmerkelijk stijgen. Deze stijging gaat gepaard met een verhoging van de marketingbudgetten, maar niet met een toename van het team. Een hogere werkdruk en outsourcing blijven dus de trends, aldus het onderzoek.

Bureaus

Media

Economisch