Opel schakelt online cartoonist in
03-04-2015 (07:46) - Marketing
Net als bij de social mediacampagne van de Opel ADAM ROCKS weet Opel een wereldwijd internetfenomeen te boeien met een nieuw model. De nieuwe Corsa speelt de hoofdrol in de ludieke video’s van de vermaarde cartoonist Marty Cooper, online beter bekend als ‘Hombre_McSteez’.
De Amerikaanse artiest brengt kleine cartoonpersonages tot leven in komische, zelfgemaakte video’s. Hij tekent cartoons op transparante folie, fotografeert deze in de perfecte setting (met zijn iPhone) en toont de foto’s razendsnel achter elkaar, net als een tekenfilm. De foto’s en video’s leveren hem op Facebook, Instagram, Twitter en YouTube vele duizenden volgers op.
In zijn nieuwste serie neemt Hombre_McSteez de Corsa onder de loep. Hij belicht met zijn video’s diverse eigenschappen van de Corsa op grappige wijze, waaronder de Park Assist, de verkeersbordenherkenning en de rijstrookassistent. Alle clips zijn te zien op de Opel-pagina’s op YouTube, Facebook, Twitter en via de kanalen van Hombre_McSteez.