Judith Peters wordt nieuwe CEO Havas Lemz

18-05-2022 (14:45) - Bureaus

Per 1 september krijgt Judith Peters de dagelijkse leiding over B Corp Havas Lemz; zij volgt Willem van der Schoot op. Judith is momenteel CMO van Fontys Hogeschool. Daarvoor werkte ze geruime tijd bij ViacomCBS, onder meer als zendermanager Benelux voor Nickelodeon, MTV, Spike en Comedy Central en als marketing director Noord-Europa. Judith heeft ruim 20 jaar ervaring in business strategie, media, branding en digital marketing.
 
De komst van Judith markeert de hechtere samenwerking binnen de Havas groep. Havas Media, onder leiding van Thijs Muller, en Havas Lemz zijn sinds eind vorig jaar geïntegreerd gaan werken, met als doel om samen nog meer positieve impact te creëren. Gecombineerde teams gebruiken de Havas Meaningful Brands methodiek om bedrijven en merken betekenisvoller te maken.
De B Corp principes om people, planet en profit zo goed mogelijk in balans te houden, zijn daarbij leidend.
 
Judith Peters: “Veel organisaties zoeken naar een zinvolle manier om hun business te bouwen. Winstgevend, maar met respect voor mens en planeet. Dat is waar Lemz sinds de oprichting in 2000 voor staat: met creativiteit de wereld beter maken. Ik vind het een eer om leiding te gaan geven aan dit bureau met zo’n enorme drive en zoveel creativiteit. Ik heb zin om alle klanten te ontmoeten en hen het beste van ons talent te blijven bieden.”
 
Thijs Muller: “Door het trackrecord van Lemz en onze consistente 'meaningful difference' positionering kunnen wij merken steeds sterker neerzetten; relevant en betekenisvol. Die behoefte groeit bij veel bedrijven en wij voelen dat daar onze gezamenlijke kracht ligt. Samen met Judith wil ik deze succesvolle aanpak snel verder uitbreiden.”
Willem van der Schoot zal voorlopig betrokken blijven bij de verdere integratie.  

Media

Marketing

Economisch